FlixBus și MCI testează primul autocar electric pe distanțe lungi în SUA

in Business, Transport 27 November 2019 42 Views

FlixBus, unul dintre cele mai importante start-upuri din sectorul mobilității, a testat alăuri de MCI în Statele Unite ale Americii primul autocar pe distanțe lungi alimentat 100% cu energie generată de baterii.

Modelul D43 CRTe LE CHARGE, primul autocar electric al MCI destinat călătoriile pe distanțe lungi, a fost testat de FlixBus într-o călătorie dus întors pe ruta San Francisco – Sacramento.

Testul a fot primul de acest fel din Statele Unite ale Americii. FlixBus a lansat de asmenenea primele autocare electrice pe distanțe lungi din lume în 2018 în Franța și în Germania.

„FlixBus își propune să ofere posibilitatea de a călători 100% fără emisii de CO2 până în 2030 și suntem încântați de faptul că producători precum MCI investesc în viitorul unui transport sustenabil în Statele Unite ale Americii”, a declarat Michael Kahn, Businesss Development Head FlixBus SUA.

Reprezentantul FlixBus a subliniat și faptul că atenția pentru mediul înconjurător nu ar trebui să fie un aspect de interes doar pentru un grup restrâns.

„Nu oricine își poate permite să cumpere un autoturism electric în valoare de $40,000 sau chiar mai scump, dar în curând toată lumea va putea să cumpere un bilet cu preț de 10-15 dolari pentru a călători cu un autocar electric FlixBus. Ne dorim să oferim posibilitatea de a călători sustenabil pentru cât mai mai multe persoane.”

Călătoriile cu autocarul sunt deja una dintre cele mai sustenabile mijloace de călătorie pe distanțe lungi în Statele Unite, dar și în multe alte țări din Europa.

În contextul în care schimbările climatice devin din ce în ce mai presante, FlixMobility a decis să devină o companie 100% netră din punct de vedere climatic până în 2030, recurgând la electricitate, hidrogen, biogaz și alte alternative de combustibil nepoluante.

Autocare electrice: Statele Unite ale Americii sunt cea de a treia țară din lume în care FlixBus lansează pentru prima data autocare electrice pe distanțe lungi. În 2018, FlixBus a devenit prima companie din lume care testat autocare electrice pe distanțe lungi. În aprilie 2018, primul autocar electric FlixBus a fost testat pentru prima dată pe ruta dintre Paris și Amiens în Franța, operează această rută în continuare. În luna octombre, autocarele electrice au fost lansate și în Germania, pe ruta Frankfurt – Mannheim. În Germania, autocarele operează cu electricitate furnizată de Greenpeace Energy.

Trenuri verzi: În martie 2018, FlixMobility a lansat primele sale trenuri verzi în Germania. Trenurile sunt operate cu energie regenerabilă în proporție de 100% oferită de Greenpeace Energy. În 2020, FlixTrain va lansa rute în Suedia și analizează diferite locații din Europa după liberalizarea pieței feroviare începând de anul viitor.

Hidrogen/energie pe bază de celule – Următorul proiect FlixMobility vizează o flotă de autocare pe bază de celule de combustibil alimentate cu hidrogen. În timp ce autocarele electrice pot fi folosite doar pe distanțe scurte și medii înainte de reîncărcare, autovehiculele pe bază de celulele de combustibil pot fi conduse pe o distanță de cel puțin 500 de kilometri. Acest priect va fi realizat în cooperare cu Freudenberg Sealing Technologies. Compania se află în discuții cu mai mulți producători de autocare pentru acest proiect.

Biogaz: În perioada următoare , FlixBus se va concentra pe autocarele care operează pe bază de biogaz. Momentan, compania este în legătură cu o serie de producători și va anunța noile modele de autocar la începutul anului viitor. Germania, Italia și țările din regiunea BeneLux sunt regiunile luate în considerare pentru faza de testare datorită disponibilității biogazului.

Noi inovații în Statele Unite ale Americii

MCI a anunțat că plănuiește să livreze un autocar electric în proporție de 100% care funcționează la fel sau chiar mai bine decât modelele lor actuale pe bază combustibili non-fosili, hibrid și CNG.

Modelul MCI D45 CRTe LE CHARGE va avea un motor electric de 750 V Siemens cu 350 cai putere și un cuplu maxim de 3,320 ft-lb alimenta tde un un sistem de stocare al energiei de 389 kWh (disponibil și până la 544 kWh) construit pe o platformăde energie NMC de celule de litiu-ion de la compania americană XALT Energy.

Pentru a răspunde nevoilor persoanelor care călătoresc pe distanțe lungi, modelul bateriei urmează standardele de interoperabilitate J1772 și se încarcă complet în mai puțin de 3 ore cu ajutorul unui încărcător de 150 kW.

Modelul de autocar este de asemenea echipat cu MCI Connect Telematic, un sistem care măsoară indicatorii de performanță cheie printre distanța și timpul petrecut în mișcare, sisteme auxilliare, cât și eficiența baterie aferente temperaturii în timp real.

Comentarii

comentarii