Ford testează livrarea la domiciliu a cumpărăturilor cu mașini fără șofer

in Transport 28 November 2018 42 Views

Ford a semnat un parteneriat cu lanțul de supermarketuri Walmart pentru a livra cumpărăturile clienților acasă, cu ajutorul mașinilor fără șofer. Compania va experimenta livrarea mai multor comenzi în timpul aceleiași curse.

Ford testează livrarea la domiciliu a cumpărăturilor cu mașini fără șofer

Anul trecut, Ford a făcut un parteneriat cu Domino’s pentru a testa în Miami livrarea de pizza cu mașini autonome, iar la începutul anului a analizat aceleași mașini în timp ce transportau aranjamente florale, alimente sau produse de la curățătorie. Peste 1.000 de comenzi au fost efectuate cu succes.

Acum, compania de automobile a bătut palma și cu lanțul de supermarketuri Walmart pentru a livra cumpărături, printre care și produse perisabile. Cumpărăturile vor fi așezate în mașină de către angajații Walmart, automobilul va merge la adresa de unde a fost făcută comanda printr-o aplicație, iar clientul va ridica cumpărăturile din mașină, pe baza unui cod care va fi tastat pe un monitor touchscreen. Din moment ce mașinile vor fi în teste, un șofer va fi totuși în spatele volanului, pentru orice eventualitate.

autoeco.ro
Compania a anunțat că va testa serviciul cu diferite tipuri de vehicule, unele modificate pentru a transporta produse perisabile, dar și cu diferite scenarii, precum livrarea mai multor comenzi în aceeași cursă.

Potrivit Mashable, livrările de la supermarketurile Walmart se vor extinde pentru 100 de regiuni din Statele Unite și 800 de magazine, până la sfârșitul anului. În 2019, 1.600 de magazine Walmart vor oferi serviciul de le trimite clienților cumpărăturile în mașini autonome.

Ford speră să înceapă să producă automobile care să nu necesite prezența unui șofer, fără pedale și fără volan, cu scopul de a fi comercializate, începând cu 2021. Până atunci, însă, va face parteneriate cu companii care livrează clienților alimente sau alte tipuri de cumpărături.

Potrivit unui studiu recent, americanii vor cheltui, până în 2025, 100 de miliarde de dolari pe produse comandate acasă.

Comentarii

comentarii