FOTO Care sunt cele opt orașe care renunță la automobile

Oamenii folosec automobilele de peste 100 de ani, care au ajuns să fie considerate principalele mijloace de transport. Dar, din păcate, nu este cel mai convenabil mod de a ajunge al destinație. De exemplu, în Londra, este mult mai rapid să te deplasezi cu bicicleta. Fiecare țară are orașe în care traficul este absolut insuportabil, prin urmare, unele dintre acestea au început să conceapă mai multer zone pietonale, unde circulația automobilelor este interzisă. 

Copenhaga, Danemarca

Copenhaga

În caz că nu știați, capitala Danemarcei, Copenhaga, este orașul cu cele mai mic număr de automobile din Europa. În anii 1960, municipalitatea a demarat lărgirea zonelor pietonale și îngustarea străzilor din zona centrală. Astăzi, Copenhaga are peste 320 de kilometri de piste pentru biciclete. De asemenea, autoritățile au în plan dezvoltarea acestei rețele de biciclete pentru a facilita accesul din suburbii.

Hamburg, Germania

Hamburg

Cu toate că mașinile nu sunt stric interzise în partea de centru a orașului, primăria încearcă să facă tot posibilul pentru ca cetățenii să prefere mersul pe jos, biciletele și transportul în comun. Între timp reprezentanții locali au demarat proiectul unei „rețele verzi” cu scopul de a dezvolta trasee pietonale ;i piste de biciclete izolate de traficul motorizat. În următorii 20 de ani rețeaua va acoperi 40% din spațiul orașului.

Madrid, Spania

Madrid

Multe dintre străzile centrale ale Madridului sunt zone interzise traficului rutier și oricine care intră acolo va trebui să plătească o amendă aproximatv 100 de euro. Singura excepție făcută este doar pentru rezidenții din zona respectivă, însă chiar și așa cei care au mașini poluante trebuie să plătească mai mult pentru parcare. De asemenea, primăria intenționează ca în următorii cinci ani să interzică definitiv accesul auto în centrul orașului.

Paris, Franța

paris

În urmă cu doi ani, nivelul de smog a crescut dramatic în Paris, astfel încât s-a decis ca automobilele să circule în funcție de numărul de înmatriculare. Astfel, într-o zi circulau doar mașinile cu numere pare, iar în ziua următoare doar cele cu numere impare. Ideea a funcționat, iar nivelul de poluare a scăzut cu 30%. Până în 2020, primăria intenționează să crească numărul de piste pentru biciclete, dar și să dezvolte rețeaua de automobile electrice din centrul orașului. Astăzi, există mai multe zone pietonale din centrul Parisului, și locuitorii din zona nu au voie să conducă pe timpul week-end-ului.

Helsinki, Finlanda

Helsinki

Populația Finlandei va crește în următorii 10 ani. Dar, dimpotrivă, numărul de automobile va scadea. Într-un proiect propus recent, traficul auto din oraș va fi permis doar transportului public. Mai multe aplicații mobile au fost dezvoltate pentru ca locuitorii orașului să găsească cu ușurință cel mai apropiat centrui de închiriere de biciclete sau stații de tranvai. Prin urmare, mașinile vor fi din ce în ce mai puțin necesare în Helsinki.

Chengdu, China

Chengdu

Străzile din această suburbie chineză au fost concepute inițial în așa fel încât se poate ajunge oriunde în 15 minute de mers pe jos. Traficul auto este permis numai pe jumătate din suprafața drumului, iar cealaltă jumătate este alocat pentru bicicliști și pietoni.

Bogota, Columbia

Bogota

În Bogota, pistele pentru biciclete și zone pietonale au fost create în anii 1950. Astăzi, există 300 de kilometri de piste pentru biciclete. Cele mai multe dintre străzile din centrul orașului sunt străbătude de transportul în comun, iar accesul automobilelor propietate personală este stric interzis.

Milano, Italia

Milano

Primăria Milano oferă gratuit vouchere de transport public cetățenilor care își lase mașinile acasă intenționat. Toate mașinile sunt înregistrate într-un sistem special. Atunci când o mașină rămâne parcată, proprietarul primește pe card bani pentru un bilet de autobuz sau de tren.

spot_img

Ultimele știri