Franta si Germania se contrazic pe tema amenzilor pentru masinile poluante

Germania, tara producatoare de masini grele, si Franta, unde majoritatea firmelor auto produc masini usoare, nu sunt de acord cu modul de calcul al amenzilor pentru producatorii de masini,propus de Uniunea Europeana in scopul reducerii emisiilor de CO2, informeaza Reuters.

In luna decembrie a anului trecut, Comisia Europeana a propus penalizari usturatoare pentru producatorii de masini a caror flota depaseste o medie de 120 g de CO2/km.

Sanctiunile se dau in functie de cantitatea de CO2 emisa de autoturism pe kilometru, insa greutatea masinii se ia in considerare in procent de 60% din calculul amenzii. Aceasta modalitate de justificare a amenzilor a starnit diverse controverse in randul producatorilor de masini germani si francezi.

Germania, tara masinilor luxoase precum Porsche,de departe producatorul de masini cel mai poluator, BMW si Mecedes-Benz, a spus in cadrul unei intalniri a ministrilor de Mediu europeni ca vrea ca greutatea masinii sa fie luata in considerare intr-un procent de circa 80%.

Germanii sunt contrariati de faptul ca amenzile propuse de UE favorizeaza masinile usoare. "Calculul amenzii trebuie revizuit. Toate categoriile de masini trebuie sa indure povara amenzilor", a declarat secretarul de stat pentru Mediu din Germania, Matthias Machnig, cu ocazia unei dezbateri publice.

Pe de alta parte, producatorii de masini usoare din Franta, precum Renault sau PSA Peugeot Citroen, resping propunerea germanilor, argumentand ca sistemul de amenzi propus ar lovi si mai tare in sectorul lor industrial. "Pentru noi va fi greu de suportat ca greutatea masinii sa conteze 60% din calculul amenzii. Pereferam un procent de 30%", a declarat ministrul francez al Mediului, Jena-Louis Borloo. "Este greu de aceeptat faptul ca masinile mai grele si mai puternice, care emit mai mult dioxid de carbon, nu sunt nevoite sa plateasca mai mult", a adaugat acesta.

Amenzile pentru companiile care nu se vor conforma legii, vor incepe de la 20 de euro(30,34$)pe masina noua pentru fiecare gram in exces de CO2 pe kilometru – medie pentru intreaga flota – in 2012, si va creste la 95 de euro pe gram pe kilometru in 2015.

Parerea Germaniei cu privire la amenzi este sustinuta si de Republica Ceha, Ungaria, Austria, Slovacia si Suedia, tari unde se produc masini germane.

Italia si Romania au sustinut cererea Frantei de a reduce procentul greutatii masinii, in tmp ce Marea Britanie a cerut o scutire pentru masinile de „nisa” precum Jaguar, Rolls Royce si Bentley. De asemenea, Marea Britanie a propus o imbunatatire a planurilor de reducere a emisiilor cu cel putin 25%.

Propunerea Comisie Europene nu s-ar aplica producatorilor auto care fabrica mai putin de 10.000 de masini.

spot_img

Ultimele știri