Fran┼úa vrea s─â tripleze num─ârul utilizatorilor de biciclete ┼či investe┼čte 350 de milioane de euro ├«n piste ┼či bonusuri pentru bicicli┼čti

in Transport 26 September 2018 25 Views

Fran╚Ťa inten╚Ťioneaz─â s─â dep─â╚Öeasc─â triplarea cotei de ciclism ├«n transport cu un plan multianual pentru a construi benzi de biciclete mai bune, stimulente financiare pentru naveti╚Ötii care folosesc bicicleta ╚Öi m─âsuri ├«mpotriva furtului de biciclete.

Primul ministru Edouard Philippe a declarat la Nantes, c─â, de╚Öi Fran╚Ťa g─âzduie╚Öte cursa Tour de France, bicicleta r─âm├óne un sport mai degrab─â dec├ót o form─â de transport.

Philippe a declarat c─â ponderea ciclismului ├«n transportul public este de doar 3%, mai pu╚Ťin de jum─âtate din media european─â ╚Öi sub Europa de nord ╚Öi c─â ╚Ťelul guvernului s─âu este de a schimba acest lucru.

“Planific─âm s─â tripl─âm ponderea ciclismului la 9% p├ón─â ├«n 2024, c├ónd vom g─âzdui Jocurile Olimpice”, a spus el ├«ntr-un discurs.

Guvernul va lansa un fond pentru a investi 350 de milioane de euro în infrastructura de ciclism în următorii șapte ani.

Sustainable Mobility Forum ÔÇô Pistele de biciclete din Bucure╚Öti finalizate ├«n luna noiembrie

El a spus c─â statul va ajuta autorit─â╚Ťile locale s─â finan╚Ťeze construc╚Ťii noi pentru a reduce decalajele dintre benzile de biciclete.

“Discontinuitatea pe h─âr╚Ťile benzii de biciclete creeaz─â insecuritate ╚Öi descurajeaz─â oamenii de la a practica ciclism”, a spus el.

Spre deosebire de cele mai multe aspecte ale politicii franceze, construc╚Ťia de infrastructur─â pentru biciclete nu este o responsabilitate na╚Ťional─â, ci o responsabilitate local─â, astfel c─â benzile de biciclete franceze au tendin╚Ťa de a fi┬á scurte ╚Öi, rareori, se conecteaz─â la alte benzi.

Olivier Schneider, ╚Öeful federa╚Ťiei franceze a utilizatorilor de biciclete FUB, a declarat c─â noul fond nu corespunde promisiunii electorale a pre╚Öedintelui Emmanuel Macron de 200 de milioane de euro pe an, dar a spus c─â sper─â c─â va stimula ora╚Öele s─â construiasc─â noi benzi de biciclete.

“Cincizeci de milioane de euro pe an nu vor transforma Fran╚Ťa ├«n Olanda, dar este un ├«nceput”, a spus Schneider.

├Än Olanda, ciclismul reprezint─â aproape 30% din toate c─âl─âtoriile. Guvernul francez va cre┼čte, de asemenea, stimulentele financiare pentru transportul de biciclete. Philippe a spus c─â to╚Ťi func╚Ťionarii publici vor primi scutiri de taxe 200 euro pe an pentru c─âl─âtoria cu bicicleta, ├«n timp ce companiile private vor avea op╚Ťiunea de a-╚Öi pl─âti angaja╚Ťii p├ón─â la 400 de euro neimpozabili pe an.

Pentru a preveni furtul de biciclete, guvernul francez va pune ├«n aplicare un sistem obligatoriu de gravare a identific─ârii bicicletelor noi, iar cl─âdirile noi vor trebui s─â includ─â facilit─â╚Ťi de parcare pentru biciclete.

Philippe a declarat c─â sta╚Ťiile de tren vor trebui, de asemenea, s─â ofere locuri de parcare pentru biciclete sigure, ├«ns─â el nu a spus nimic despre facilitarea transportului de biciclete pe trenurile SNCF, o cerere major─â a grupurilor de bicicl─â┼čti.

Ca parte a planului, Fran╚Ťa va permite, de asemenea, mai mult trafic cu biciclete pe str─âzile cu sens unic ╚Öi va introduce lec╚Ťii de ciclism ├«n toate ╚Öcolile secundare p├ón─â ├«n 2022.

Comentarii

comentarii