Franţa vrea să tripleze numărul utilizatorilor de biciclete şi investeşte 350 de milioane de euro în piste şi bonusuri pentru biciclişti

Franța intenționează să depășească triplarea cotei de ciclism în transport cu un plan multianual pentru a construi benzi de biciclete mai bune, stimulente financiare pentru navetiștii care folosesc bicicleta și măsuri împotriva furtului de biciclete.

Primul ministru Edouard Philippe a declarat la Nantes, că, deși Franța găzduiește cursa Tour de France, bicicleta rămâne un sport mai degrabă decât o formă de transport.

Philippe a declarat că ponderea ciclismului în transportul public este de doar 3%, mai puțin de jumătate din media europeană și sub Europa de nord și că țelul guvernului său este de a schimba acest lucru.

„Planificăm să triplăm ponderea ciclismului la 9% până în 2024, când vom găzdui Jocurile Olimpice”, a spus el într-un discurs.

Guvernul va lansa un fond pentru a investi 350 de milioane de euro în infrastructura de ciclism în următorii șapte ani.

Sustainable Mobility Forum – Pistele de biciclete din București finalizate în luna noiembrie

El a spus că statul va ajuta autoritățile locale să finanțeze construcții noi pentru a reduce decalajele dintre benzile de biciclete.

„Discontinuitatea pe hărțile benzii de biciclete creează insecuritate și descurajează oamenii de la a practica ciclism”, a spus el.

Spre deosebire de cele mai multe aspecte ale politicii franceze, construcția de infrastructură pentru biciclete nu este o responsabilitate națională, ci o responsabilitate locală, astfel că benzile de biciclete franceze au tendința de a fi  scurte și, rareori, se conectează la alte benzi.

Olivier Schneider, șeful federației franceze a utilizatorilor de biciclete FUB, a declarat că noul fond nu corespunde promisiunii electorale a președintelui Emmanuel Macron de 200 de milioane de euro pe an, dar a spus că speră că va stimula orașele să construiască noi benzi de biciclete.

„Cincizeci de milioane de euro pe an nu vor transforma Franța în Olanda, dar este un început”, a spus Schneider.

În Olanda, ciclismul reprezintă aproape 30% din toate călătoriile. Guvernul francez va creşte, de asemenea, stimulentele financiare pentru transportul de biciclete. Philippe a spus că toți funcționarii publici vor primi scutiri de taxe 200 euro pe an pentru călătoria cu bicicleta, în timp ce companiile private vor avea opțiunea de a-și plăti angajații până la 400 de euro neimpozabili pe an.

Pentru a preveni furtul de biciclete, guvernul francez va pune în aplicare un sistem obligatoriu de gravare a identificării bicicletelor noi, iar clădirile noi vor trebui să includă facilități de parcare pentru biciclete.

Philippe a declarat că stațiile de tren vor trebui, de asemenea, să ofere locuri de parcare pentru biciclete sigure, însă el nu a spus nimic despre facilitarea transportului de biciclete pe trenurile SNCF, o cerere majoră a grupurilor de biciclăşti.

Ca parte a planului, Franța va permite, de asemenea, mai mult trafic cu biciclete pe străzile cu sens unic și va introduce lecții de ciclism în toate școlile secundare până în 2022.

spot_img

Ultimele știri