Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Gala Green Business Index 2012

 Gala Green Business Index 2012

Bucuresti, 7.11.2012– DHL Romania si Danone PDPA au fost desemnate cele mai responsabile companii fata de mediu in cadrul celei de-a treia editii Green Business Index.

Clasamentul general GBI 2012 este :

Locul I Locul II Locul III
Industrie/ productie Danone PDPA United Romanian Breweries Bereprod Ursus Breweries
Servicii/ comert DHL International Romania Grup Servicii Petroliere Hotel Crowne Plaza

GBI 2012, dominat de IMM-uri

Anul acesta, numarul de companii inregistrate in GBI a depasit 300. Preponderente in GBI 2012 au fost intreprinderile mici si mijlocii, cu 44% din total, urmate de companii mari, cu 40%. Microintreprinderile detin cea mai mica pondere, de 16%.
Doua treimi dintre participantele de anul acesta sunt prezente pentru prima oara in proiect. Sectoarele de activitate ale companiilor din Green Business Index 2012 sunt extrem de diverse, pe primele locuri fiind energia, transportul  si managementul deseurilor, urmate de industria alimentara , industria auto, constructii, sectorul financiar-bancar si cel hotelier.
Companiile evaluate la editia 2012 a proiectului GBI au furnizat informatii referitoare la perioada de raportare a anului 2011.

Gala Green Business Index 2012 in imagini

Beneficiile economice si financiare ale dezvoltarii sustenabile

Statisticile GBI 2012 arata ca mediul de afaceri romanesc nu percepe inca implementarea unei  strategii de dezvoltare durabila ca pe un beneficiu. Majoritatea companiilor nu inteleg deocamdată relatia „win-win” între protectia mediului prin prevenire si precautie si avantajele economico-financiare.
Astfel, aproape 70% dintre firmele participante la GBI 2012 nu au cuantificat avantajele implementarii strategiei de dezvoltare durabila.

Ne dorim ca anul 2013 sa continue schimbarea in mentalitatea agentilor economici din Romania, astfel incat acestia sa inteleaga impactul lor asupra mediului, indiferent de dimensiunea economica, si sa-si asume pe deplin responsabilitatea fata de mediu. In acest fel speram sa intalnim din ce in ce mai rar companii care declara ca activitatea lor nu are tangenta cu mediul  a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.

 

spot_img

Ultimele știri