Gandul: Pentru fiecare gram de dioxid de carbon in plus – 95 de euro amenda!

in Aer 18 December 2007 82 Views

Totalul amenzilor ar ajunge la 13 miliarde de euro

Constructorii de automobile europeni care incalca normele privind emisiile de dioxid de carbon, stabilite de catre Executivul de la Bruxelles, s-ar putea confrunta cu amenzi cuprinse intre patru miliarde de euro si 13 miliarde de euro pe an, reiese dintr-un document intern al Executivului, citat de FT Deutschland si preluat de la Mediafax.

Impunerea unor astfel de penalizari de catre Comisia Europeana, stabilite in functie de numarul de vehicule fabricate, vizeaza constrangerea producatorilor auto sa reduca emisiile de gaze cu efect de sera ale autoturismelor noi, de la nivelul de aproximativ 160 de grame la un kilometru la 130 de grame la un kilometru in 2012. Comisia Europeana nu va impune insa companiilor costuri nerezonabile prin masurile anuntate.

Doi comisari, doua amenzi diferite

Detaliile proiectului european pentru constructorii auto nu au fost finalizate inca, avand in vedere ca membrii Colegiului de Comisari nu au ajuns la un numitor comun cu privire la marimea amenzii. Astfel, vicepresedintele CE, responsabil pentru Industrie, Gunter Verheugen va propune impunerea unei amenzi in valoare de 25 de euro pe gram, pentru fiecare autoturism vandut care nu se incadreaza in intervalul stabilit de UE pentru emisiile de dioxid de carbon.

In cazul in care producatorii auto nu vor atinge, in medie, pana in anul 2012, tinta de 130 de grame pentru emisiile de dioxid de carbon ale auto¬turismelor noi, ci se vor opri la nivelul de 140 de grame, penalizarea totala impusa de catre CE se va ridica la patru miliarde de euro pe an. Pe de alta parte, comisarul european pentru Mediu, Stavros Dimas, vrea sa impuna o amenda de 95 de euro pentru fiecare gram suplimentar de gaze poluante emise de un autoturism, astfel ca valoarea totala a amenzii ar putea urca la aproximativ 13 miliarde de euro.

Dupa finalizarea proiectului de lege, acesta trebuie aprobat cu o majoritate calificata a statelor comunitare si de catre Parlamentul European. Pentru a nu afecta intr-o prea mare masura producatorii de pe piata, CE ia in considerare introducerea amenzilor la un nivel scazut, urmata de o majorare graduala, anuala, a acestora.

In plus, sanctiunile totale aplicate companiilor ar putea fi diminuate, daca producatorii realizeaza modele auto ale caror emisii de gaze poluante sa nu atinga limita superioara a intervalului impus de UE.

Pentru mai multe informatii vizitati Gandul

Comentarii

comentarii