Gandul: In Romania, masina ecologica – sabotata de fite

Toata planeta are, de ceva timp, o mare obsesie: mediul inconjurator. In Statele Unite, discursurile politicienilor contin paragrafe intregi referitoare la grija pentru mediu. La randul lor, celebritati precum Oprah Winfrey, Julia Roberts, Bono, Cameron Diaz sau Orlando Bloom sustin vehement curentul verde, initiind diverse campanii si renuntand definitiv la a mai consuma anumite produse.

Constructorii de masini n-aveau cum sa stea deoparte. In urma cu mai multi ani, unii dintre ei introduceau asa-numitele hybrid concept-cars, masini ce pareau destul de ciudate la acea vreme, dar care astazi raspund la fix nevoilor tot mai exigente ale celor care iau in serios salvarea planetei.

Cu toate acestea, foarte putini producatori au lansat, in ultimii ani, masini ecologice. Japonezii de la Toyota n-au fost primii care au introdus un hibid, dar au fost primii care au gasit o formula de succes, prin modelul Prius. Pe plan mondial, anul trecut, Toyota a livrat 281.265 unitati Prius, iar in cei zece ani de cand acest model a fost lansat, s-au livrat 920.687 exemplare, cifre prin care Toyota a devenit lider in segmentul hibrid.

Hibridul – vazut ca un moft si atat

Ce sanse are un model hibrid in Romania, o tara in care masina este socotita, in multe cazuri, un simbol al statutului social? Nu foarte multe, spun reprezentantii Toyota. In lume, clientul de Prius are un nivel ridicat de educatie si venituri peste medie.

Este deschis spre nou, intotdeauna la curent cu ultimele tehnologii si, cel mai important, este preocupat de mediul inconjurator. Vrea o masina care sa consume putin si sa aiba un nivel scazut de noxe, fiind dispus chiar sa plateasca mai mult pentru astfel de facilitati.

In Romania, grija fata de mediu este un subiect ceva mai mediatizat in ultima vrme, dar inca ne aflam in stadiul in care nici macar nu se poate determina un profil al cumparatorului unui astfel de produs. Reprezentantii Toyota Romania spun ca nivelul de cunoastere a modelului Prius si a tehnologiei hibride este inca destul de scazut la noi.

Dovada – desi Prius a fost lansat in a doua jumatate a lui 2006, abia s-au vandut in jur de 50 de unitati in aproape cei trei ani de la aparitia pe piata (din acestea – 11 in aceste prime luni din 2008, iar 37 – anul trecut).

„Nu putem discuta de volume mari in acest segment, in urmatorii ani, pe piata din Romania, dar estimam, totusi, ca vanzarile vor ajunge la 100 unitati pana la sfarsitul anului”, spun oficialii Toyota Romania.

Surprinzator este ca, in acest caz, nu pretul este factorul determinant in evolutia vanzarilor, de vreme ce Lexus, brandul de lux al Toyota, a reusit cifre mai bune de vanzari, in segmentul hibrid, decat Toyota. Toyota Prius costa, in Romania, 22.000, respectiv 26.000 – versiunea cu pachet complet. Iar un LS600 h de la Lexus ajunge la 130.000 euro !

Pentru mai multe informatii viziteaza Gandul

spot_img

Ultimele știri