Hamburg este primul oraș german care va interzice mașinile diesel vechi

in Poluare 29 May 2018 54 Views

Hamburg este primul oraș german care va lua măsuri pentru a interzice mașinile diesel vechi într-un efort de a îmbunătăți calitatea aerului.

Interdicția va afecta aproximativ 214.000 mașini, adică mai mult de două treimi dintre vehiculele diesel înregistrate în Hamburg. Autoritățile au declarat că unele vechicule mai vechi nu vor mai avea acces pe două dintre străzile principale ale orașului începând cu 31 mai.

O porțiune de 1.6 km a autostrăzii Stresemannstraße va fi închisă pentru camioane mai vechi pe diesel, în timp ce o porțiune de 560 metri a străzii Max-Brauer-Allee va fi interzisă pentru mașini diesel Euro 5 sau mai vechi. Interdicția nu se aplică pentru autobuze și riverani.

Autoritățile din Hamburg au instalat indicatoare care arată rute alternative. Criticii avertizează că în forma actuală, interdicția va duce la creșterea nivelurilor de emisii în alte regiuni ale orașului.

Hamburg este unul dintre 80 orașe germane unde nivelurile de dioxid de azot din aer depășesc în mod constant limita de 40 micrograme per metru cub stabilită de Comisia Europeană.

Green Report Shop Transport ECO

Decizia vine după ce justiția germană a hotărât la începutul anului că orașele vor putea interzice vehiculele cu motoare diesel pentru a îmbunătăți calitatea aerului.

Acum două săptămâni, Comisia Europeană a decis să trimită Franța, Germania, Ungaria Italia, România și Marea Britanie în fața Curții de Justiție a UE pentru nerespectarea valorilor-limită convenite pentru calitatea aerului și pentru neadoptarea măsurilor corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depășire a acestor valori. De asemenea, Comisia a decis să adreseze scrisori suplimentare de punere în întârziere Germaniei, Italiei, Luxemburgului și Marii Britanie pentru că au ignorat normele UE privind omologarea de tip a vehiculelor.

Autoritățile orașului Hamburg au legat decizia luată de scandalul Dieselgate, în care s-a descoperit că producătorul auto german Volkswagen folosea un software care oferea valori false, mult mai reduse, ale emisiilor de oxizi de azot.

Despre autor: Ana Moca-Grama

Ana Moca-Grama este din Brașov și a terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. Scrie, face fotografii pe film și visează la o lume în care omul își reîntoarce sufletul către natură.

Comentarii

comentarii