Foto. Clien╚Ťii H&M din Stockholm pot vedea cum sunt transformate hainele vechi ├«ntr-un produs nou

in Business, EcoLIFESTYLE 19 October 2020 436 Views

Re╚Ťeaua de fast fashion H&M a lansat un serviciu ├«n Stockholm prin care clien╚Ťii pot aduce produse vechi ╚Öi pot vedea tot procesul prin care acestea devin un produs nou. Dup─â cinci ore, clien╚Ťii pot alege un pulover, o p─âtur─â pentru bebelu╚Öi sau o e╚Öarf─â.

Hainele aduse de clien╚Ťi vor fi sp─âlate ╚Öi introduse ├«ntr-o ma╚Öin─ârie numit─â Looop, care le va dezasambla ╚Öi le va toca ├«n fibre care apoi vor fi folosite pentru crearea unei noi piese vestimentare.

├Äntregul proces dureaz─â ├«n jur de cinci ore ╚Öi poate fi v─âzut de c─âtre clien╚Ťi, din spatele unor geamuri. Compania a transmis c─â acest procedeu de reciclare nu folose╚Öte ap─â sau chimicale, dar c─â uneori s-ar putea s─â aib─â nevoie de materiale noi ad─âugate, ├«ns─â vor fi din surse sustenabile. Clien╚Ťii vor putea alege, ├«n schimbul hainelor vechi, un pulover, o p─âtur─â pentru bebelu╚Öi sau o e╚Öarf─â, pentru care vor pl─âti ├«ntre 11 ╚Öi 16 dolari.

Efortul H&M vine pe fondul cre╚Öterii volumului de de╚Öeuri textile generate la nivel mondial ╚Öi a ├«ngrijor─ârilor c─â industria de fast fashion are o contribu╚Ťie major─â la acest trend.

Potrivit Agen╚Ťiei de Protec╚Ťie a Mediului, ├«n Statele Unite au fost generate, ├«n 2017, 16,9 milioane de tone de de╚Öeuri textile. Rata de reciclare a fost de doar 15,2%, adic─â 2,6 milioane.

ÔÇ×Industria de fast fashion a avut un impact at├ót de mare pentru c─â mare parte din haine nu sunt f─âcute bine sau sunt f─âcute din materiale sintetice care nu pot fi reciclate cu u╚Öurin╚Ť─âÔÇŁ, a declarat Jackie King, director executiv la Secondary Materials and Recycled Textiles Association, un grup din industria recicl─ârii textilelor, pentru CNN.

├Än 2013, H&M a lansat un program global de colectare a de╚Öeurilor textile ╚Öi a stabilit ca toate hainele v├óndute ├«n magazine s─â fie, p├ón─â ├«n 2030, din materiale reciclate sau din surse sustenabile. ├Än prezent, aceast─â ╚Ťint─â este 57% ├«ndeplinit─â, a transmis compania.

ÔÇ×Companiile mari precum H&M ╚Öi Zara pot avea un impact foarte mare, transforma╚Ťional asupra industriei ╚Öi asupra consumatorilor dac─â faciliteaz─â schimbareaÔÇŁ, a spus Deborah Drew, analist la World Resources Institute.

Citește și: 

VIDEO H&M a lanseaz─â campania ÔÇŁBring ITÔÇŁ pentru ├«ncurajarea colect─ârii hainelor nefolosite

├Ämpotriva fast fashion. 6 modalit─â╚Ťi prin care s─â devii un pasionat de mod─â responsabil

Comentarii

comentarii