Ikea România lansează campania Green Friday pentru comerţ sustenabil

Ikea a anunţat astăzi lansarea campaniei Green Friday în România, prin care magazinele retailerului se angajează să cumpere mii de piese de mobilier proprii folosite, plătind de două ori preţul de răscumpărare.

Oferta prin care clienţii vor primi de două ori valoarea estimată este disponibilă doar pentru membrii Ikea Family pe perioada campaniei, adică între  24 noiembrie şi 3 decembrie. Toate obiectele returnate în această perioadă vor fi donate proiectelor comunitare, pentru a-i ajuta pe cei afectaţi de pandemia COVID-19.

Clienţii pot alege să îşi aducă mobilierul uzat în magazinele Pallady sau Băneasa oricând între 24 noiembrie şi sfârşitul anului, în timp ce estimarea online obligatorie de pe website-ul magazinului trebuie finalizată în termen de 10 zile de la startul campaniei Green Friday. În schimbul mobilierului, clienţii vor primi carduri de rambursare pe care le pot cheltui în magazinele Ikea, iar valoarea acestora va depinde de starea pieselor pe care le revând.

După campanie, serviciul Ikea va continua să existe şi toate articolele vor fi vândute în zona „Aşa cum sunt” din magazinele fizice.

„Acum suntem mai responsabili ca oricând de bunăstarea societăţii noastre şi a planetei. Depinde de noi să revitalizăm ceea ce ne înconjoară şi vom reuşi prin colaborarea cu clienţii, alte companii, comunităţile locale şi autorităţile – pentru a contribui la schimbarea acţiunilor şi comportamentelor noastre. Contăm unii pe alţii. Haideţi să facem cu toţii o afacere diferită de Black Friday. O afacere pentru bine. În siguranţă”, a declarat Aldo Lele, Manager Sustenabilitate IKEA, regiunea Europa de Sud-Est.

Cum funcţionează campania

În primă fază, clienţii trebuie să facă o estimare online a piesei de mobilier, în termen de 10 zile de la debutul campaniei Green Friday. Estimarea se va realiza cu ajutorul instrumentului web Ikea, care utilizează o matrice de preţ specifică, pe baza stării articolului.

Aceştia vor primi un cod QR, o valoare estimată şi un număr de aplicaţie pentru articol. Toate articolele trebuie aduse la magazin asamblate complet, la departamentul de schimb şi retur, oricând între 24 noiembrie şi sfârşitul anului.

Un angajat va verifica starea în care se află piesa de mobilier, iar clientului i se va oferi o estimare finală a preţului pentru articol. În cazul în care acceptă, IKEA va rambursa suma estimată prin oferirea unui card de cumpărături, în timp ce mobilierul va fi donat sau revândut. Toate produsele returnate vor fi dezinfectate în cadrul unui proces care se desfăşoară conform măsurilor de siguranţă pentru COVID-19, în funcţie de tipul de material al produsului şi de starea acestuia, mai arată sursa citată.

Clienţii cu articole „ca noi”, fără zgârieturi, vor primi vouchere echivalente cu 50% din preţul iniţial al articolelor, în timp ce mobilierul în stare „foarte bună”, cu zgârieturi minore, va fi răscumpărat cu 40% din valoarea iniţială. În cele din urmă, mobilierul „folosit corespunzător”, cu mai multe zgârieturi, va fi răscumpărat la 30% din valoarea iniţială.

Citeşte şi:

Sephora România introduce programul de reciclare pentru ambalajele de cosmetice
BAT: 900 de kilograme de chiștoace au fost colectate selectiv și valorificate energetic în ultimul an
spot_img

Ultimele știri