Închiderea traficului pe străzile cu școli la orele de începere și încheiere a cursurilor ar scădea poluarea cu dioxid de azot cu 23%

Un studiu realizat în Londra a demonstrat că închiderea traficului pe străzile cu școli la orele la care părinții își lasă sau își iau copiii reduce poluarea cu dioxid de azot cu 23%. Acest gaz inflamează țesutul plămânului și reduce imunitatea în fața infecții pulmonare.

Studiul a fost realizat chiar de primăria Londrei, care a declarat încă din aprilie 2020 350 de „School Streets”, adică străzi care sunt închise la orele de începere și încheiere a cursurilor. Astfel, elevii pot merge pe jos sau cu bicicleta la școală, contribuind la reducerea călătoriilor cu mașina și îmbunătățind calitatea aerului. Proiectul School Streets asigură astfel și distanțarea socială necesară în pandemie și ajută la reducerea accidentelor rutiere din jurul școlilor, făcând călătoriile mai sigure și mai ușoare.

Părinții elevilor din 35 de școli au luat parte la un sondaj separat, iar unele dintre concluzii au fost acestea:

  • 81% dintre respondenți consideră că School Streets se potrivește școlii lor
  • 77% dintre părinți au solicitat ca programul să fie implementat pe termen lung
  • De când a început pandemia, părinții au mers mai mult pe jos către școală și au condus mai puțin, atât în zonele School Street, cât și în cele fără restricții de acest gen.

Planul primarului Sadiq Khan a presupus și îmbunătățirea a 90 de kilometri de piste reparate sau construite începând cu luna mai, iar 22.500 de metri pătrați cu pavaj au fost redați pietonilor. Grație acestor măsuri (alături de recomandare de păstrarea distanței sociale), mersul cu bicicleta a crescut cu 22% în exteriorul Londrei față de vara lui 2019, cu o creștere de 7% în interiorul Londrei.

„School Streets joacă un rol important în a permite părinților și copiilor să meargă pe jos, cu bicicleta sau cu trotineta la școală, cu atât de multe beneficii, nu în ultimul rând în îmbunătățirea calității aerului. Este minunat să vedem reducerea uriașă a dioxidului de azot la orele la care părinții își lasă sau își iau copiii pe străzile școlilor – o perioadă în care nenumărați copii și adulți ar fi altfel expuși la emisii periculoase. Prea multe vieți sunt deja pierdute în fiecare an ca urmare a aerului toxic al orașului nostru și rezultatele studiului nostru de monitorizare arată ce diferență face reducerea călătoriilor cu mașinile pe străzile cu școli”, a declarat primarul.

Citește și: 

Serialul Green Report „Biciclistul Urban” 

Transportul urban în crizele de sănătate publică – oportunități și perspective

spot_img

Ultimele știri