Industria europeană a divertismentului adoptă eficiența energetică

Industria muzicală europeană este un important consumator de energie și are un impact masiv asupra indivizilor. În Europa, sunt peste 18.300 de cluburi și anual se țin peste 4.200 de festivaluri. Prin gestionarea corectă a spațiilor dedicate organizării de evenimente și a cluburilor, se pot realiza economii anuale de energie de 5-20 %, adică între 755 și 8.300 de euro anual, numai prin aplicarea unor măsuri gratuite și ieftine de sporire a eficienței energetice, susțin membrii proiectului EE MUSIC. Proiectul este o campanie care se desfășoară la nivel european și are ca obiectiv construirea unei culturii eficiente energetic în producția evenimentelor muzicale.

ee music

„EE Music este un proiect cu finanțare europeană în valoare de 1,6 milioane de euro și se întinde pe o perioadă de 32 de luni, mai 2013 – ianuarie 2016. Bugetul este destinat în principal evenimentelor de training, studiilor și materialelor informative. Sunt organizate 60 de evenimente în 27 de țări. Proiectul este susținut de programul Intelligent Energy Europe care ajută țările pentru implementarea țintelor 20-20-20”, a declarat, pentru Green Report, Martha Bißmann , coordonatorul proiectului.

Aceasta a subliniat faptul că proiectul nu finanțează sau nu  investește în tehnologii regenerabile, ci promovează și popularizează beneficiile evenimentelor muzicale și culturale eficiente energetic. Aceasta nu aduce doar economii în bugetele organizatorillor, dar și îmbunătățește imaginea și aduce noi sponsori.

„Este pentru prima dată când Intelligent Energy finanțează un astfel de proiect destinat industriei divertismentului. Atuul nostru a fost faptul că evenimentele de pe teritoriul Europei adună milioane de oameni, astfel vizibilitatea proiectului nostru este maximă. Faptul că un festival devine sustenabil sau are o tentă ecologică nu înseamnă că va atrage mai mult public doar din acest motiv, însă ajută la propagarea unei idei, ajută comunitatea sa comunice acest mesaj legat de problemele de mediu”, a mai spus coordonatorul proiectului.

Până acum, trainerii au identificat două tipuri de public țintă: entuziaștii, cei care vor să aplice imediat ceea ce au aflat și scepticii care motivează că nu au timp sau banii pentru acest gen de investiții sau nu au încredere că investițiile le vor aduce economiile așteptate. „Sunt trei categorii de investiții: fără banii, investiții minime și investiții ridicate. În mod evident trebuie început cu cele care nu necesită costuri, doar timp și implicare”, a adăugat Martha Bißmann.

Cei mai sceptici s-au dovedit est europenii (Bulgaria și Polonia) care și-au motivat dezinteresul prin faptul că energia este încă destul de ieftină și nu se justifică aastfel de măsuri. „Sperăm ca românii să fie mai deschiși”, a mai spus Martha.

Top sfaturi pentru a obține eficiență energetică pe parcursul desfășirării evenimentelor

Puteți descoperi și dezvolta diferite posibilități numai prin înțelegerea comportamentului vostru, a sistemelor din dotare și a modului în care le utilizați. Puneți diagnosticul:

Pentru ce folosiți energia? Spații de evenimente/petreceri, spații de depozitare, oficii, altele?

Când folosiți energia? De obicei, când ajunge prima și când pleacă ultima persoană, luand in calcul toate persoanele din firma dumneavoastră? Care sunt intervalele orare cu un consum maxim și minim de energie?

Prin ce se consumă energie? Faceți o listă a echipamentelor și sistemelor de ventilație, echipamente IT, etc.

Cum este folosită energia și cine o folosește? Discutați cu personalul vostru și verificați care sunt practicile lor de lucru. Cum operează cu echipamentele/sistemele din dotare din clădirea dumneavoastră/oficiul dumneavoastră? Dacă este cazul, cum folosesc artiștii spatiul vostru pentru a desfășura producțiile lor?

Stabiliți plafonul de bază al consumului vostru de energie și continuați să vă supravegheați consumul constant, astfel încât să puteți aprecia dacă activitățile întreprinse de voi au un efect real. Folosiți ca sursă de informație facturile dumneavoastră de energie electrică, aflați unde sunt localizate panourile electrice ale clădirii dumneavoastră și verificați datele în mod regulat. Ca organizator puteți face acelasi lucru și în spațiile proprii.

Dacă nu obțineți o reducere a cosumului de elenergie electrică, încercați să analizați de ce: de exemplu, e posibil sa fi organizat mai multe evenimente sau să fi achiziționat un echipament nou, care consumă mai multă energie electrică.

În cazul în care, sunteți un organizator extern, care operează cu spații diferite de organizare de evenimente, încurajați proprietarii să înceapă să-și supravegheze consumul de energie: acest lucru se va reflecta în reducerea cheltuielilor de regie în așa fel încât acesta va avea un sentiment de reușită.

spot_img

Ultimele știri