Institutul Naţional de Sănătate din Marea Britanie spune că noile drumuri ar trebui să acorde prioritate cicliștilor și pietonilor

in Transport 9 January 2019 235 Views

Pietonii, bicicliștii și transportul public ar trebui să aibă prioritate față de autoturisme atunci când autorităţile construiesc drumuri noi sau le modernizează pe cele actuale, pentru a încuraja oamenii să aibă o activitate fizică mai mare, a afirmat Institutul Naţional pentru Sănătate din Marea Britanie.

Institutul Naţional pentru Sănătate şi Excelenţă în Îngrijire (NICE – (National Institute for Health and Care Excellence) spune că drumurile ar trebui să fie “sigure, atractive şi proiectate” pentru a ajuta oamenii să îşi folosească maşinile mai puţin.

Instituţia a emis un set de linii directoare pentru autoritățile locale, iar Departamentul pentru Transporturi a declarat că sprijină astfel de politici.

“Sistemele de transport și mediul mai larg construit pot influența capacitatea oamenilor de a fi activi”, arată NICE.

NICE a citat preocupările privind nivelurile de obezitate, precum și la cercetările care sugerează că activitatea fizică poate preveni și gestiona afecțiunile cronice și bolile – inclusiv unele forme de cancer, boli de inimă, diabet zaharat tip 2 și depresie.

Directorul general adjunct al NICE, Gillian Leng, a adăugat: “A-i face pe oameni să fie mai activi din punct de vedere fizic prin creșterea distanţei de mers sau de pedalat are potențialul de a avea efecte pozitive atât pentru sănătatea indivizilor, cât și pentru sistemul public de sănătate. Oamenii se pot simți mai puțin în siguranță atunci când merg pe jos sau pe bicicletă în comparație cu atunci când conduc. Trebuie să schimbăm acest lucru”

NICE a spus că este important ca autorităţile să ia în considerare persoanele în vârstă și persoanele cu mobilitate limitată.

Trotuarele ar trebui să fie prevăzute cu proeminențe, caneluri și suprafețe anti-orbire pentru a ajuta persoanele cu deficiențe de vedere, a spus acesta.

Organismul de sănătate a recomandat, de asemenea:

  • Asigurarea ca noile trotuare şi pistele de biciclete vor fi conectate cu rutele existente
  • Lărgirea trotuarelor și introduceți benzi de biciclete
  • Introducerea schemelor de calmare a traficului pentru a limita viteza vehiculului
  • Acordarea de mai multă atenție transportului public în zonele rurale în care serviciile pot fi limitate
  • Îmbunătățirea transportului public către parcuri și alte spații verzi

Departamentul pentru Transporturi a spus că “este clar că proiectarea străzilor ar trebui să ia în considerare în mod explicit pietonii și cicliștii în primul rând”.

Steve Gooding de la Fundația RAC a declarat că construcția de drumuri noi a fost rară și că de obicei a avut loc doar când s-au construit locuințe.

El a spus: “Totul este foarte bun pentru a face mersul pe jos si cu bicicleta … dar dacă magazinele, şcolile şi cabinetele medicilor la care oamenii trebuie să ajungă sunt încă departe la kilometri depărtare, atunci pentru multi, maşina va rămâne cea mai practică metoda de călătorie.”

Proiectul se află în consultare publică până la 1 februarie.

Comentarii

comentarii