Instrumentul care urmărește punerea în practică a promisiunilor companiilor față de mediu

in Companii 1 April 2015 236 Views

Supermarketurile sunt pline de produse provenite din defrișarea pădurilor lumii. Fie că e vorba de uleiul de palmier din șampon sau de soia cu care se hrănesc puii ori de cartonul din ambalaje, produsele care contribuie la tăierea copacilor sunt peste tot. În fiecare an, dispar zeci de mii de kilometri pătrați de păduri tropicale din toată lumea. 

3858406781_a0f51f7e3a_z

Unele dintre cele mai mari companii, de la Ikea la McDonald’s și Procter&Gamble și-au luat angajamentul de a-și schimba furnizorii. Walmart a promis că până la sfârșitul anului, 100% din carnea de vită pe care o cumpără nu va avea vreo legătură cu defrișările. Dar nu e clar ce a făcut compania în acest sens și nu poate fi urmărit stadiul acestui angajament. Același lucru se întâmplă cu sute de alte promisiuni.

Prin urmare, mai multe organizații au creat site-ul Supply Change, unde aceste angajamente pot fi urmărite, din punct de vedere al procedurilor implementate sau impactului final. Companiile folosesc termeni diferiti, criterii și metode diferite ceea ce creează confuzie. Unele promit să folosească produse sustenabile, altele să aleagă doar produse certificate sau care al căror lanț de furnizare poate fi verificat.

Prin crearea site-ului, companiile pot vedea ce promit competitorii lor și pot să ajungă la niște standarde în ce privește angajamentele luate. Astfel, va fi mai ușor pentru investitori și consumatori să sprijine inițiativele de salvare a pădurilor.

“În spatele acestor angajamente avem o piață pentru produse sustenabile și cu risc scăzut pentru păduri. Ca piață, vrei să ai niște cifre în sprijinul luării unor decizii, să înțelegi anvergura și forma pieței, în așa fel încât dacă ești producător sau investitor să ai contextual pieței în care te implici”, spune Molly Peters-Stanley, director al Ecosystem Marketplace, pentru Forest Trends, una dintre organizațiile din spatele site-ului.

Deocamdată, site-ul este la început. O treime dintre cele 243 de companii de pe site și-au anunțat angajamentele abia anul trecut, alte firme au obiective pentru 2015. Dar, în curând, vom avea o imagine mai clară a vorbelor și faptelor.

Sursa: fastcoexist.com

Puteți citi și:

Cinci motive pentru care companiile trebuie să investească în protejarea mediului înconjurător

Cum au grijă companiile din România de mediu și de oameni

Comentarii

comentarii