Mașinile nu vor mai avea acces în weekend-uri în Centrul Bucureștiului

in EcoLIFESTYLE, Transport 15 May 2020 508 Views

Zone întinse din București, în special din centrul Capitalei, vor deveni pietonale începând cu 22 mai. Mașinile nu vor mai avea acces, iar cele șapte zone vor fi dedicate mersului pe jos și cu mijloacele de transport alternativ.

„Pentru a evita aglomerația în parcuri și pentru a încuraja mersul pe jos, plimbările în aer liber, amenajăm șapte zone de promenadă în centrul Bucureștiului, la sfârșit de săptămână. […] Pentru a încuraja atât mișcarea în aer liber cât și mijloacele de transport alternativ, am decis să instituim, în weekenduri, pe anumite artere din centrul orașului, zone pietonale, de promenadă, unde circulația mașinilor să fie interzisă”, a transmis primarul Gabriela Firea pe Facebook.

Zonele care vor deveni pietonale în weekend:

  • Zona 1 – strada Polonă (de la bd. Dacia) – strada A.D. Xenopol – strada Dionisie Lupu – strada C.A. Rosetti – strada J.L. Calderon (de la strada C.A. Rosetti) – strada I.L. Caragiale – strada Icoanei – strada A. Vlaicu.
  • Zona 2 – Calea Victoriei (de la bd Regina Elisabeta) – strada Eforie – strada Domnița Anastasia – strada ing. A Saligny – Splaiul Independenței.
  • Zona 3 – bd Eroilor – Eroii Sanitari – Piața Operei – strada Dr. J. Lister – strada Dr. Gr. Romniceanu.
  • Zona 4 – strada E. Quinet (de la strada Academiei) – strada Biserica Enei
  • Zona 5 – bulevardul Dacia – bulevardul N. Bălcescu – strada G. Enescu – Calea Victoriei.
  • Zona 6 – strada G. Enescu – N. Golescu – Calea Victoriei – strada C.A. Rosetti – bulevardul N. Bălcescu.
  • Zona 7 – bulevardul Unirii (între Piața Constituției și locala de vest a Pieței Unirii).

Măsura vine în urma propunerii ARCEN (Asociaţia Română pentru Cultură, Educaţie şi Normalitate), către autorităţile din Bucureşti, de a mări spaţiile de recreere, prin pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor și a grădinilor publice pe durata weekend-urilor. ONG-ul a înaintat propunerea autorităților locale în urmă cu trei zile.

„Respectarea noilor reguli de conviețuire urbană stabilite pentru protejarea sănătății publice cere mai mult spațiu public în interiorul orașelor. În prezent, Bucureștiul are doar 3 mp de parcuri și grădini publice pentru fiecare locuitor, fără să ia în calcul rezidenții neoficiali, adică mai puțin de jumătate din norma europeană. Crearea condițiilor de recreere în spații deschise, prin păstrarea distanțării fizice, este fundamentală pentru sănătatea fizică și psihică a locuitorilor orașului. E nevoie să regândim rapid viața orașului; această criză poate deveni o oportunitate pentru un nou tip de con|viețuire urbană”, transmitea atunci ARCEN.

Măsura ar putea fi benefică și pentru business-urile mici, după cum susținea Cristian Sporiș, vicepreședinte Raiffeisen Bank, în conferința „Transportul urban în crizele de sănătate publică”, organizată de Green Report.

„Ce vedem mai departe? Nu e doar că se plimbă cineva. Dar toate businessurile pe traseul acelor piste de biciclete, cel mai impactat fiind domeniul HoReCa, acelea vor putea beneficia. Toată lumea zice «Hai să dăm bani pentru HoReCa, pentru că are de suferit». Dar nu mai bine ai acolo un chioșc unde te oprești, îți iei o cafea și mergi mai departe? Pe traseul acestor piste poate să fie un business mic care poate să-și revină mult mai repede decât dacă stăm într-o mașină din punctul A în punctul B, fără posibilitatea de a ne opri și de a ajuta antreprenorul local să reînceapă activitatea economică”, a susținut Sporiș.

Despre autor: Oana Racheleanu

Atunci când aproape toată lumea spune „Nu se poate!”, există totuși câțiva oameni care spun „Hai să găsim o soluție!”. Pe ei îi caută Oana Racheleanu, despre ei îi place să scrie.

Comentarii

comentarii