Italia investeşte în dezvoltarea hidrogenului verde şi vrea să creeze prima „Hydrogen Valley” cu trenuri eco

Enel Green Power și operatorul de transport italian FNM (Ferrovie Nord Milano) au încheiat un acrod cu scopul de a examina și identifica cel mai bun mod de a furniza hidrogen verde – produs exclusiv din energie regenerabilă – pentru mobilitatea feroviară în Lombardia, ca parte a proiectului „H2IseO”.

Acordul semnat de președintele FNM, Andrea Gibelli, și de CEO-ul Enel Green Power, Salvatore Bernabei, prevede înființarea unui grup de lucru care să identifice și să propună cele mai potrivite soluții.

„Datorită acestui memorandum de înțelegere, angajamentul Grupului Enel de a promova dezvoltarea hidrogenului verde se îndreaptă de această dată către sectorul transportului feroviar neelectrificat. Căutăm în permanență să construim parteneriate pentru a identifica cele mai bune aplicații pentru hidrogenul verde și, astfel, să contribuim la procesul de decarbonizare a economiei”, a declarat Salvatore Bernabei, CEO al Enel Green Power.

Proiectul H2IseO, promovat de FNM în colaborare cu Trenord, va face posibilă crearea primei „Hydrogen Valley” din Italia, în Lombardia, în Sebino și Valcamonica.

Principalele obiective ale proiectului sunt:
​​1. achiziționarea de noi trenuri pe hidrogen, care, din 2023, vor circula pe linia Brescia-Iseo-Edolo neelectrificată, administrată de FERROVIENORD (companie deținută 100% de FNM),

2. pentru a înlocui actualele trenuri diesel

3. construirea de instalații de producere a hidrogenului din surse regenerabile, destinate noilor trenuri

 „Unul dintre cele mai importante aspecte ale noului nostru plan strategic este mobilitatea cu impact zero asupra mediului. Inițiativa pentru crearea primei Hydrogen Valley din Italia face parte dintr-un plan mai larg ce urmărește crearea de servicii de mobilitate dezvoltate în conformitate cu criteriile de sustenabilitate ecologică, economică și socială”, a explicat Președintele FNM, Andrea Gibelli.

Proiectul H2IseO urmează să extindă soluția de hidrogen la transportul rutier până în 2025, pornind de la circa 40 de vehicule administrate în Valle Camonica de către FNMAutoservizi (o companie deținută 100% de FNM).

„Componenta puternică a inovării ce caracterizează proiectul H2IseO, primul exemplu de decarbonizare totală a transportului public local, îl face un candidat pentru a deveni un model de reprodus în alte zone ale țării”, a adăgat Gibelli.

În contextul tranziției energetice, hidrogenul poate aduce o contribuție valoroasă la decarbonizarea industriilor cu consum intensiv de energie, cum ar fi sectorul chimic, al aviației, maritim și al transportului feroviar neelectrificat, cu condiția să fie produs într-un mod sustenabil.

Enel Green Power se angajează să implementeze și să dezvolte proiecte pentru producerea și utilizarea hidrogenului „verde” sau „regenerabil”, produs prin electroliza apei alimentate exclusiv cu energie regenerabilă. Prin urmare, grupul a început să analizeze noi modele de afaceri care includ furnizarea de hidrogen verde pentru decarbonizarea sectoarelor industriale, cu parteneriate și proiecte deja în curs de dezvoltare în Chile, Statele Unite și Italia.

Enel Green Power este divizia de energie regenerabilă a Grupului Enel dedicată dezvoltării și operării surselor regenerabile de energie din întreaga lume, fiind prezentă în Europa, cele două Americi, Asia, Africa și Oceania. Enel Green Power este lider mondial în sectorul energiei verzi, cu o capacitate instalată de circa 49 GW printr-un mix de surse care include energia eoliană, solară, geotermală și hidroenergie, și conduce procesul de integrare a tehnologiilor inovatoare în centrale de energie regenerabilă.

FNM este principalul grup integrat în transport și mobilitate din Lombardia. Reprezintă cel mai important investitor italian privat din sector.

Citeşte şi:
Deutsche Bahn va folosi din 2024 trenuri cu hidrogen
Volkswagen va transforma o insulă grecească într-o zonă verde cu mașini electrice, panouri solare și energie eoliană
spot_img

Ultimele știri