ITP devine obligatorie pentru acceptarea în programul Rabla 2019

Proprietarii de automobile vechi care vor să se înscrie în programul Rabla 2019 vor fi obligați să prezinte dovada valabilă a inspecției tehnice periodice (ITP), potrivit proiectului de Ordin de Ministru privind modificarea și completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului nr. 661/2017, aflat în dezbatere publică, pe site-ul Ministerului Mediului.

ITP devine obligatorie pentru acceptarea în programul Rabla 2019

La Art. 2, alin (1) lit. g) se modifică și va avea următorul cuprins: g) autovehicul uzat – orice autoturism, microbuz, autoutilitară uşoară sau autospecială/autospecializată uşoară, cu inspecția tehnică periodică (ITP) – valabilă la momentul înscrierii la producătorul validat (începând cu ianuarie 2019) pentru persoanele fizice, și la momentul depunerii dosarului de acceptare (începând cu ianuarie 2019) pentru persoanele juridice; înmatriculat/înmatriculată în România, care conţine cumulativ componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie) şi care are în cursul anului înscrierii în program o vechime mai mare sau egală cu 8 ani de la anul fabricaţiei. Dacă anulînmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării”, se arată în textul documentului.

În plus, proiectul de Ordin de Ministru propune și o reducere a plafonului emisiilor de CO2 generatate de automobile, de la maximum 130 g CO2/km, la maximum 120 g CO2/km.

c) în anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km NEDC, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricateîncepând cu 01.09.2018: maximum 140 g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – back translated)”, potrivit textului.

De asemenea, se propun unele modificări și în acordarea ecobonusurilor.

c) la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km (maximum 98 g CO2/km. în 2018 – n.r.) iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 105g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – backtranslated). în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2019”, conform propunerilor.

Guvernul a suplimentat fondurile pentru “Rabla”, pentru acordarea a încă 30.000 de tichete

La începutul lunii august 2018,  Guvernul a alocat bani în plus, la rectificarea bugetară, pentru programul “Rabla” cu scopul acordării a încă 30.000 de tichete pentru achiziţia de autoturisme.

Cuantumul primei de casare a rămas la 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de opt ani dat spre casare şi se acordă pentru achiziţionarea unei maşini noi a cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g de CO2/km.

Totodată, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei în cazul achiziţionării unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g de CO2/km în regim de funcţionare mixt şi/sau un ecobonus de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

În cazul în care se întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare standard.

spot_img

Ultimele știri