Jeff Bezos dezvăluie un plan măreț pentru a combate schimbările climatice

in Business, Companii, Energie, Impact, Politici verzi, Schimbări Climatice 7 October 2019 102 Views

CEO-ul Amazon, Jeff Bezos, a dezvăluit un nou plan de abordare a schimbărilor climatice, și s-a angajat ca gigantul de retail să îndeplinească obiectivele acordului climatic de la Paris cu 10 ani înainte de termen.

În ceea ce el numește „Promisiunea climatică”, Bezos a promis, de asemenea, să măsoare și să raporteze emisiile companiei în mod regulat, să implementeze strategii de decarbonizare și să modifice strategiile de afaceri pentru a compensa emisiile rămase.

Bezos se așteaptă ca 80% din consumul de energie al Amazon să provină din surse regenerabile până în 2024, în creștere de la o rată curentă de 40%, iar până în 2030 să treacă la zero emisii.

„Vrem să ne folosim de mărimea companiei și profilul companiei pentru a conduce drumul”, a spus Bezos la National Press Club din Washington, DC. „Unul dintre lucrurile pe care le știm despre Amazon ca model pentru acest lucru este că este o provocare dificilă pentru noi pentru că avem o infrastructură fizică mare. Deci, dacă noi putem face acest lucru, oricine poate face acest lucru”.

Planul prevede ca alte companii să se alăture Amazon şi se angajează să aibă emisii zero de carbon până în 2040 – cu un deceniu înaintea obiectivului acordului de la Paris.

În cadrul anunțului, Amazon a fost de acord să achiziționeze 100.000 de autoutilitare electrice pentru de la producătorul de vehicule Rivian.

Bezos a declarat că primele autoutilitare vor fi pe drumuri până în 2021, şi estimează că 100.000 de vehicule vor fi dislocate până în 2024. Mișcarea se bazează pe runda de investiții a companiei Rivian în luna februarie, care a fost condusă de Amazon. Amazon a investit 440 de milioane de dolari în Rivian.

Amazon va colabora cu companii din lanțul său de aprovizionare pentru a le ajuta să se decarbonizeze și să atingă aceleași obiective expuse în plan. De asemenea, intenționează să se întâlnească cu alte mari corporații pentru a le determina să semneze acordul.

De asemenea, compania a anunțat o donație de 100 de milioane de dolari către The Nature Conservancy, pentru a forma Fondul Climatic Right Now, care va lucra pentru restaurarea și protejarea pădurilor, a zonelor umede din întreaga lume, cu scopul de a elimina carbonul din atmosferă.

Dara O´Rourke, un om de știință principal al echipei de sustenabilitate a companiei, a declarat că Amazon a construit un sistem de contabilitate a carbonului „cuprinzător” care îl ajută să obțină date din diferitele sale afaceri.

“Amazon este la fel de complex ca multe companii combinate”, a spus O´Rourke. „Asta ne-a obligat să construim unul dintre cele mai sofisticate sisteme de contabilitate a carbonului din lume. A trebuit să construim un sistem care să aibă datele granulare, dar la o scala companiei Amazon”.

Acordul climatic de la Paris din 2015 urmărește să limiteze încălzirea globală la mai puțin de 2 grade Celsius și să reducă în mod semnificativ emisiile provocate de om până în 2050. În 2017, președintele Donald Trump a retras Statele Unite din acord. În plus, Trump și Bezos s-au contract în mai multe rânduri, Trump concentrându-și atacurile asupra ziarului pe care îl deține Bezos, The Washington Post.

Planul lui Bezos vine în timp ce Amazon se confruntă cu presiunea din partea angajaților pentru a face față impactului asupra mediului.

Anterior, compania a mai făcut demersuri pentru a aborda schimbările climatice. În februarie, a anunțat că jumătate din toate livrările sale vor fi neutre până în 2030, folosind ambalaje mai ecologice, folosind mai multă energie regenerabilă precum energia eoliană, precum și folosind autoutilitare electrice pentru livrările pachetelor. În cadrul acestui efort, pe care îl numește „Shiping Zero”, Amazon a spus că dezvălui amprenta de carbon la nivelul întregii companii pentru prima dată la sfârșitul acestui an.

Comentarii

comentarii