KLM si Delft University of Technology: acord pentru proiectarea avionului viitorului

in Business, Transport 31 July 2019 58 Views

Pre╚Öedintele ╚Öi CEO al companiei KLM, Pieter Elbers, ╚Öi decanul Facult─â╚Ťii de Inginerie Aerospa╚Ťial─â de la Delft University of Technology (TU Delft), profesorul Henri Werij, au semnat un nou acord de cooperare la reuniunea anual─â general─â a IATA de la Seul pentru a face avia╚Ťia sustenabil─â.

KLM va contribui la cercetarea TU Delft ├«ntr-un concept de zbor inovator cunoscut sub numele de ÔÇ×Flying-VÔÇŁ, care cuprinde o abordare cu totul diferit─â a designului aeronavelor, pentru sus╚Ťinerea unui zbor sustenabil pe distan╚Ťe lungi ├«n viitor.

ÔÇ×Suntem foarte ├«nc├ónta╚Ťi s─â putem coopera cu partenerul nostru de ├«ncredere KLM ├«n misiunea noastr─â de a face avia╚Ťia sustenabil─â. Proiectele de aeronave foarte eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi Flying-V, sunt importante ├«n acest sens, la fel ca noile forme de propulsie care urmeaz─â s─â fie folosite. Scopul nostru final este un zbor f─âr─â emisii. Colaborarea noastr─â cu KLM ofer─â o oportunitate extraordinar─â de a aduce schimb─âri realeÔÇŁ, spune Henri Werij, decanul Facult─â╚Ťii de Inginerie Aerospa╚Ťial─â de la TU Delft

Avionul a fost ini╚Ťial conceput ca un poten╚Ťial proiect de aeronav─â pentru viitor, dar poate fi comparat cu cel mai avansat avion de ast─âzi, Airbus A350. De╚Öi avionul nu este la fel de lung ca A350, are acelea╚Öi valori de anvergur─â ale aripilor. Acest lucru va permite Flying-V s─â utilizeze f─âr─â dificultate infrastructura existent─â de pe aeroporturi, cum ar fi por╚Ťile ╚Öi pistele, iar aeronava se va potrivi ╚Öi ├«n acela╚Öi hangar ca cel al aeronavei A350.

Mai mult, Flying-V va avea acela╚Öi num─âr de pasageri – 314 ├«n configura╚Ťia standard – ╚Öi acela╚Öi volum de ├«nc─ârc─âtur─â, 160 m3. Flying-V va fi mai mic dec├ót modelul A350, oferind o rezisten╚Ť─â mai redus─â la aerodinamic─â.

Designul ╚Öi forma aeronavei ├«n form─â de V va integra cabina pasagerilor, cala de bagaje ╚Öi rezervoarele de combustibil ├«n aripi. Forma sa aerodinamica ├«mbun─ât─â╚Ťit─â ╚Öi greutatea redus─â va genera reducerea cu 20% a combustibilului folosit fa╚Ť─â de Airbus A350, cea mai avansat─â aeronav─â din prezent.

Un model func╚Ťional ╚Öi o sec╚Ťiune a interiorului aeronavei Flying-V vor fi prezentate oficial la KLM Experience Days ├«n aeroportul Amsterdam Schiphol, ├«n octombrie, cu ocazia anivers─ârii a 100 de ani a companiei KLM.

Accentul pus pe experien╚Ťa pasagerilor
Flying-V ofer─â cercet─âtorilor o oportunitate unic─â de a ├«mbun─ât─â╚Ťi experien╚Ťa pasagerilor ├«n aeronav─â, de la aranjarea scaunelor ├«n aripi p├ón─â la proiectarea lor ╚Öi a b─âilor.

Totul trebuie s─â fie c├ót mai u╚Öor posibil pentru a maximiza eficien╚Ťa oferit─â de noua form─â de aeronav─â. Este luat ├«n considerare, de asemenea, confortul pasagerilor.


Combustibil vs propulsia electric─â
Flying-V este propulsat de cele mai eficiente motoare turbofan care exist─â ├«n prezent. Momentan, a╚Öa cum este proiectat, aeronava ├«nc─â zboar─â pe kerosen, dar poate fi u╚Öor adaptat pentru a inova sistemul de propulsie – folosind, de exemplu, turbofan-uri electrice.

KLM a ├«nregistrat un record de 32,7 milioane de pasageri ├«n 2017, oferind pasagerilor s─âi zboruri directe c─âtre 165 de destina╚Ťii cu o flot─â modern─â de peste 160 de aeronave. Compania aerian─â are peste 32.000 de angaja╚Ťi ├«n ├«ntreaga lume. Grupul KLM a transportat ├«n total peste 41 de milioane de pasageri ├«n 2017. ├Än afar─â de KLM, Grupul KLM include ╚Öi KLM Cityhopper, Transavia ╚Öi Martinair.

Comentarii

comentarii