Levi’s a lansat o nouă colecție de haine dintr-un amestec sustenabil de bumbac și cânepă

Compania Levi Strauss & Co. a lansat o nouă colecție de îmbrăcăminte care este fabricată dintr-un amestec sustenabil de bumbac și cânepă.

Cânepa are jumătate din amprenta de carbon a bumbacului, însă producătorii de haine au ezitat să o folosească până acum. Noua colecție Wellthread™ x Outerknown, lansată pe 4 martie, utilizează cânepă care a fost prelucrată pentru a avea o textură similară bumbacului.

Cânepa este un material mult mai sustenabil decât bumbacul. Crește rapid și nu are nevoie de pesticide. Are nevoie de jumătate din apa necesară pentru creșterea bumbacului, iar dacă ținem cont de procesare, consumă de patru ori mai puțină apă. De asemenea, 60% din nutrienții pe care ii ia din sol se întorc în pământ.

Cânepa are o textură mai aspră, de aceea a fost evitată de producătorii de textile până acum. Însă Levi’s folosește un proces dezvoltat de specialiști în tehnologia fibrelor care face materialul din cânepă mai moale, fiind aproape imposibil de distins de bumbac.

Blugii și jachetele din colecție sunt făcuți dintr-un amestec 70/30 de bumbac și cânepă. Cânepa a fost obținută dintr-o cultură care a fost udată exclusiv cu apă de ploaie, reducând astfel apa utilizată în cultivare cu 30%.

În plus, colecția conține tricouri făcute din denim reciclat și din amestecul de bumbac și cânepă, și o pereche de pantaloni scurți din nailon care pot fi reciclați în întregime.  

În ultimul timp, producătorii de haine s-au aflat sub presiune crescută de a își schimba practicile nesustenabile, extrem de dăunătoare mediului. Industria de fashion este al doilea cel mai mare consumator de apă la nivel global, fiind și și o sursă semnificativă de poluare. Necesită multă energie electrică pentru creșterea materiilor prime și producerea țesăturilor, folosind numeroase substanțe chimice periculoase în procesul de fabricație. O cantitate disproporționată de pesticide este folosită în cultivarea bumbacului. Hainele din fibre sintetice sunt una dintre principalele surse de microplastic care poluează oceanele.

În prezent, un cumpărător obișnuit cumpără cu 60% mai multe haine decât acum două decenii, însă durata lor de viață este de două ori mai scurtă.

Conform ClimateWorks Foundation și Quantis, industriile îmbrăcămintei și a încălțămintei emit împreună 8% din emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global, iar fără schimbări majore impactul asupra climei ar putea crește cu 49% până în 2030.

spot_img

Ultimele știri