Lidl ┼či clien┼úii s─âi sprijin─â demersurile ├«mpotriva risipei alimentare

in Business, Eat Smart, Revista presei 23 July 2018 46 Views

├Än perioada 1 aprilie ÔÇô 30 iunie, clien╚Ťii ╚Öi angaja╚Ťii Lidl s-au implicat ├«n sus╚Ťinerea Asocia╚Ťiei MaiMultVerde ╚Öi au str├óns ├«n urnele de dona╚Ťii din magazine 20.000 euro. Compania a suplimentat contribu╚Ťia p├ón─â la 40.000 euro pentru a sprijini proiectele de reducere a risipei alimentare ale asocia╚Ťiei. Lidl continu─â seria campaniilor de dona╚Ťii din magazine, astfel c─â fondurile str├ónse ├«n perioada iulie-septembrie vor sus╚Ťine Centrul Gifted Education ╚Öi programele dedicate copiilor supradota╚Ťi.

Proiectul ÔÇ×Rom├ónia ├«mpotriva risipei de hran─â” este o ini╚Ťiativ─â a Asocia╚Ťiei MaiMultVerde pentru atragerea aten╚Ťiei asupra risipei alimentare, prin informarea rom├ónilor cu privire la efectele acesteia ╚Öi metodele de prevenire.

Printre activit─â╚Ťile pe care le va implementa Asocia╚Ťia MaiMultVerde se num─âr─â actualizarea platformei www.foodwaste.ro, cu informa╚Ťii relevante pentru public despre metodele de prevenire a risipei de alimente, accesibile tuturor consumatorilor. Totodat─â, site-ul va beneficia ╚Öi de o sec╚Ťiune special─â, dedicat─â organiza╚Ťiilor cu capacit─â╚Ťi de preluare ╚Öi distribuire a alimentelor aflate ├«n apropierea datei de expirare. Aceast─â sec╚Ťiune urmeaz─â a fi documentat─â, editat─â ╚Öi promovat─â c─âtre produc─âtori, comercian╚Ťi ╚Öi unit─â╚Ťi HoReCa, pentru a ╚Öti unde ╚Öi cui pot dona alimente.

Potrivit retailerului, proiectul sus╚Ťine ╚Öi organizarea caravanei ÔÇ×Rom├ónia ├«mpotriva risipei de hran─â”, care va continua seria de activit─â╚Ťi educative care s─â creasc─â gradul de informare ╚Öi implicare a societ─â╚Ťii civile ├«n domeniul reducerii risipei de hran─â din Rom├ónia. ├Än cadrul caravanei, vor fi prezentate filme documentare (Taste the Waste, Risipa de hran─â ├«n Rom├ónia) ╚Öi anima╚Ťii de tipul ÔÇ×╚śtia╚Ťi c─â..” ├«n institu╚Ťii de ├«nv─â╚Ť─âm├ónt, la t├órguri ╚Öi festivaluri din ╚Ťar─â.

O nou─â campanie ├«n perioada iulie – septembrie

Lidl continu─â campaniile de dona╚Ťii prin intermediul urnelor de la casele de marcat. ├Än ├«n perioada iulie ÔÇô septembrie, vor fi str├ónse fonduri pentru sus╚Ťinerea Centrului Gifted Education. Misiunea centrului este de a descoperi ╚Öi de a dezvolta poten╚Ťialul copiilor supradota╚Ťi.

ÔÇ×Le mul╚Ťumim clien╚Ťilor ╚Öi angaja╚Ťilor pentru c─â ne sunt al─âturi de fiecare dat─â ╚Öi cred ├«n misiunile organiza╚Ťiilor pe care le sus╚Ťinem. Diminuarea risipei alimentare este o preocupare constant─â pentru noi. Dincolo de sus╚Ťinerea financiar─â a organiza╚Ťiilor non-guvernamentale care au proiecte ├«n acest domeniu, c─âutam activ solu╚Ťii proprii pentru combaterea acesteia, prin optimiz─ârile zilnice pe care le facem la nivel de stocuri, colaborarea cu ferme care preiau cantit─â╚Ťile de legume ╚Öi fructe care ies din v├ónzare ╚Öi prin donarea de produse alimentare c─âtre Banca de Alimente,” a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare ╚Öi CSR Lidl Rom├ónia.

Risipa de alimente din România

Risipa de alimente din Rom├ónia reprezint─â o problem─â social─â major─â: arunc─âm anual aproximativ 250 kg de alimente pe cap de locuitor (peste media european─â), ├«n timp ce 4,74 milioane de persoane tr─âiesc la limita s─âr─âciei ┼či au dificult─â┼úi ├«n asigurarea hranei, potrivit statisticlor asocia┼úiei MaiMultVerde.

├Än Rom├ónia, statistica indic─â 5 milioane de tone de de┼čeuri alimentare anual, reprezent├ónd ├«ntre o treime ┼či jum─âtate din cantitatea total─â de hran─â destinat─â consumului uman produs─â ├«ntr-un an, adic─â cca 250 kg/locuitor, fa┼ú─â de 179 kg, media european─â, ├«n timp ce aproximativ 25% din popula┼úia ┼ú─ârii (4,74 mililoane de persoane) tr─âiesc la limita s─âr─âciei ┼či ├«nt├ómpin─â dificult─â┼úi ├«n procurarea hranei zilnice.

Cea mai mare risip─â de hran─â se ├«nregistreaz─â ├«n mediul urban: ├«n timp ce comunit─â┼úile rurale folosesc metode tradi┼úionale de valorificare a resturilor de alimente ├«n gospod─ârie, ├«n mediul urban peste 95% din resturile municipale ajung la groapa de gunoi, f─âc├ónd astfel imposibil─â valorificarea de┼čeurilor de orice fel, at├ót alimentare, c├ót ┼či nealimentare.

Dincolo de aspectele sociale ┼či morale, risipa se traduce ┼či ├«n efecte negative considerabile asupra mediului: pierderi ┼či risipa de resurse de ap─â, sol ┼či energie, habitate ┼či biodiversitate, emisii de gaze cu efect de ser─â ┼či aport la schimb─ârile climatice, poluare (apa, aer, sol) cu fertilizatori, pesticide ┼či metan rezultat din descompunerea alimentelor care sf├ór┼česc la groapa de gunoi;

Risipa de hran─â conduce la pierderi materiale considerabile pe tot lan┼úul: produc─âtori, importatori, comercian┼úi ┼či consumatori.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central ├«n Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe pia╚Ťa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent ├«n 30 de ╚Ť─âri din ├«ntreaga lume ╚Öi ├«n prezent opereaz─â ├«n jur de 10.500 de magazine ╚Öi mai mult de 150 de centre ├«n 28 de ╚Ť─âri la nivel mondial.

Cite┼čte ┼či:┬áStudiu: Ambalajele din plastic nu previn risipa alimentar─â. Numai ├«n UE se arunc─â 30 milioane de tone de alimente pe an

Tesco renun╚Ť─â la etichetele cu termenul de valabilitate de pe ambalajele de fructe ╚Öi legume pentru a reduce risipa alimentar─â

Comentarii

comentarii