Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

În mijloacele de transport în comun din Londra nu vor mai fi afișate reclame la junk food

Începând cu februarie 2019, în metrourile, autobuzele și taxiurile din Londra nu vor mai fi afișate reclame la produse alimentare nesănătoase, ca o măsură pentru a reduce obezitatea infantilă.

fast-food substanțe chimice

Primarul Londrei, Sadiq Khan, a anunțat că imaginile cu alimente bogate în grăsimi și sare și băuturile foarte dulci vor fi interzise în mijloacele de transport în comun. Astfel, din 25 februarie 2019, în metrouri, autobuze, tramvaie, ba chiar și taxiuri nu vor mai fi văzute reclame la sucuri dulci, cheeseburgers, nuci sărate sau ciocolate. În schimb, este permis afișajul nucilor nesărate, stafidelor și băuturilor fără zahăr.

Măsura este menită să reducă obezitate infantilă, care este o mare problemă în orașul britanic. În prezent, aproape 40% dintre copiii între 11 și 12 ani sunt supraponderali sau obezi, ceea ce a dus la o creștere majoră a cazurilor de diabet de tip 2 la copii. O nouă statistică, menționată de Tree Hugger, arată că 7.000 de copii din Londra sunt bolnavi de acest tip de diabet, care este în strânsă legătură cu obezitatea, iar rata de obezitate este dublă în zonele cu venituri mici, comparativ cu cele prospere.

„Obezitatea infantilă pune viața tinerilor londonezi în pericol și pune o presiune enormă asupra sistemului nostru medical, și așa foarte încordat. Este imperativ să luăm măsuri acum împotriva acestei bombe cu ceas și să reducem expunerea la publicitatea junk food, care joacă un rol important în această situație – nu doar pentru copii, dar și pentru părinți și familiile care cumpără mâncarea și pregătesc mesele”, a transmis Primăria într-un comunicat.

Rațiunea din spatele acestei măsuri este că, atunci când copiii sunt expuși la reclame pentru junk food, fie la TV, pe internet sau afară, riscul de a consuma crește.

vegis.ro

„Un raport publicat la începutul anului de către Cancer Research UK a arătat că tinerii care au recunoscut că au văzut reclame la junk food în fiecare zi, mai mult de două ori pe zi, sunt cel mai probabil obezi. Același studiu a descoperit că pentru 87% dintre tineri reclamele la produsele bogate în grăsimi, sare și zahăr sunt tentante, cu trei pătrimi dintre aceștia hotărâți să consume acel produs după ce au văzut reclama”, se mai arată în comunicat.

Trei milioane de oameni folosesc transportul în comun din Londra în fiecare zi, așa că planul primarului a avut sprijinul a 82% dintre consilieri. Chef-ul Jamie Oliver și-a exprimat susținerea în cadrul acestui proiect, numindu-l „o mișcare uimitoare”.

Printre alte măsuri pe care primarul le-a propus sunt și interzicerea comercializării produselor fast food pe o distanță de 400 de metri de intrarea în școli și înființarea unei echipe de intervenție care să reducă la jumătate numărul copiilor supraponderali din Londra care încep școala primară și a celor obezi de la sfârșitul școlii primare, până în 2030.

Guvernul britanic investește 48 de milioane de lire sterline în autobuze electrice

spot_img

Ultimele știri