Mari companii renunta sa vanda haine din blana

Animalele sunt crescute in conditii dure

Compania Hervis, cel mai mare retailer de articole sportive din Austria, a anuntat ca nu va mai comercializa produse din blana naturala.

In acest mod, Hervis se alatura programului “Companii care au renuntat la comercializarea blanurilor”, program lansat de organizatia internationala Vier Pfoten pentru a reduce suferinta animalelor.

Compania Hervis este prezenta si in Romania, cu 12 magazine.

Campania Vier Pfoten reprezinta un raspuns la tendinta inregistrata in ultimii ani, de crestere a ponderii articolelor vestimentare confectionate din blana naturala. Daca in trecut domina moda hainelor de blana, in prezent blana este folosita, din ce in ce mai mult, ca accesoriu pentru glugi, caciuli, manusi si cizme, inclusiv la unele articole sportive.

Este foarte important pentru noi sa tratam animalele si mediul inconjurator cu consideratie. In calitate de cel mai mare retailer de articole vestimentare sportive, dorim sa fim un exemplu de responsabilitate sociala. Pana acum am comercializat putine articole care contin blana. Insa de acum incolo vor renunta complet la produsele cu blana naturala, pentru a proteja animalele”, a declarat, la Viena, Alfred Eichblatt, general manager Hervis.

„Prin aceasta decizie, Hervis transmite un mesaj clar, si anume ca-i pasa de protectia animalelor. Cu cele 170 de magazine in Austria, Croatia, Slovenia, Cehia, Romania, Ungaria si Germania, Hervis este un jucator important in segmentul de piata al imbracamintii sportive. Speram ca si alte companii sa urmeze exemplu Hervis”, a declarat Helmut Dungles, fondator si presedinte al Vier Pfoten.

Programul “Companii care au renuntat la comercializarea blanurilor”, lansat de Vier Pfoten, informeaza consumatorii in legatura cu acele firme care au semnat angajamente privind renuntarea la comercializarea blanurilor sau articolelor care contin blana naturala.

Angajamente de acest gen au fost anterior semnate de cateva companii mari, precum H&M, Esprit si Zero.

In ciuda acestor elemente pozitive, numarul animalelor ucise in numele modei creste de la an la an, avertizeaza Vier Pfoten. Potrivit acestei organizatii, accesoriile din blana sunt tot mai populare in Asia. Din acest motiv, in fiecare an, circa 100 de milioane de nurci, sinsile, vulpi si enoti sunt ucisi pentru industria vestimentara.

Anterior sacrificarii, aceste specii sunt crescute si tinute in conditii dure. Alte specii, precum coiotii sau ratonii, care traiesc in salbaticie, sunt vanate cu capcane, care reprezinta, potrivit Vier Pfoten, o forma de tortura.

Vier Pfoten cere interzicerea prin lege a fermelor de blana in Europa, precum si a importului de produse confectionate din blana. In Austria si Marea Britanie, fermele de blana sunt deja interzise, dar vanzarea produselor din blana este legala.

Industria modei si consumatorii neavertizati sunt responsabili de suferinta a milioane de animale”, subliniaza Vier Pfoten.

spot_img

Ultimele știri