Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Marile companii isi modifica procedurile

Fundatia Vier Pfoten International saluta angajamentul luat de o mare companie din industria alimentara, Ferrero, de a renunta complet la ouale provenite de la gaini tinute in custi.

Vier Pfoten considera aceasta decizie drept un pas major in lupta pentru reducerea suferintelor provocate animalelor.

Kraft, Nestle si Unilever ar putea urma exemplul Ferrero

Propunerea adoptata in urma negocierilor dintre Ferrero si Vier Pfoten ar putea fi urmata si de alte mari firme, cum ar fi Kraft, Nestle si Unilever.

Prin actuala campanie, Vier Pfoten solicita marilor producatori alimentari sa renunte la ouale care presupun suferinta pasarilor, inchise in custi (baterii).

Varianta recomandata este utilizarea de oua provenite de la gaini crescute la sol, in aer liber.

Grupul Ferrero, printre ale carui branduri se numara Kinder, Nutella, Raffaello si Tic-tac, a fost prima companie care a raspuns pozitiv la aceasta solicitare.

Decizia va fi aplicata, pentru inceput, in Germania, Italia, Franta si Suedia

Compania va incepe actiunea de eliminare a custilor din fermele care furnizeaza oua de pe teritoriul Germaniei, Italiei, Frantei si Suediei. Pe termen lung, Ferrero va colabora cu Vier Pfoten pentru dezvoltarea si imbunatatirea sistemului de crestere a gainilor la sol, in aer liber.

„Confirmam aceasta decizie a noastra. In raportul de responsabilitate sociala al Ferrero, care va fi publicat in luna iunie, vom oferi mai multe detalii despre aceasta actiune”, a declarat, pentru Green Report, Camelia Dau, senior brand manager Ferrero Romania.

„Prin aceasta decizie, Ferrero contribuie la reducerea suferintei a milioane de gaini tinute in conditii chinuitoare in custi. Salutam decizia Ferrero de a-si asuma rolul de deschizator de drumuri”, declara Gabriel Paun, director de campanii Vier Pfoten International.

Potrivit acestuia, conditiile in care sunt crescute gainile ar trebui mentionate pe etichetele produselor alimentare care contin oua, alaturi de celelalte ingrediente.
In acest moment, informatia legata de conditiile din fermele de gaini nu este oferita publicului. „Suferinta gainilor nu mai trebuie sa fie un ingredient secret”, considera Gabriel Paun.

Veronica Tulpan, coordonator programe nationale Vier Pfoten, a precizat pentru Green Report ca toate fermele de gaini din UE, inclusiv din Romania, trebuie sa se conformeze unei Directive europene care a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2012. Directiva permite mentinerea bateriilor (custilor), dar acestea trebuie imbunatatite.

Prin acceptarea propunerii Vier Pfoten, de a folosi doar oua de la gaini libere, marile companii din industria alimentara s-ar situa chiar deasupra normelor europene, explica Veronica Tulpan.

Holdingul Ferrero, cu sediul central in Italia, a incheiat anul financiar 2010 – 2011 cu o cifra de afaceri de 7.218 milioane de Euro, în creștere cu 9,1 la suta fata de anul precedent. Investitiile noi realizate in perioada 2010 – 2011 au totalizat 382 milioane de euro. Numarul de angajati a fost de aproape 22.000 de oameni.

Mihai Diac

Foto: www.ein-herz-fuer-bio.org/news

Citeste si:

Cod etic de promovare a alimentelor pentru copii

Transportul animalelor, noi reglementari
 

spot_img

Ultimele știri