Masina sport cu zero emisii va fi prezentata la Salonul de la Geneva in martie

Noul autovehicul pe baza de hidrogen Lifecar, bazat pe designul modelului sport Morgan Aero-8, este foarte silentios si emana doar vapori de apa prin teava de esapament, informeaza BBC News.

Modelul foarte usor incorporeaza celule de hidrogen si un sistem de stocare a energiei care da masinii o capacitate de 400 km parcursi la un singur plin. Modelul a fost dezvoltat de catre un consortiu format din mai multe companii britanice si universitati.

„Cifrele sugereaza ca modelul ar trebui sa fie capabil sa prinda o viteza de 95 km in sapte secunde”, a declarat Matthew Parkin, reprezentant al producatorului de masini sport Morgan.

Totusi, puterea de acceleratie exacta nu se va putea afla pana cand modelul nu va avea parte de primul test drive, dupa prezentarea oficiala de la Geneva Motor Show. „Mai avem putin de asteptat si vrem sa o testam la sfarsitul salonului de la Geneva”, a adaugat acesta.

Proiectul, in valoare de 1,9 milioane lire sterline, parte finantat de guvernul britanic, a fost dezvoltat pe parcursul a trei ani.

„Conceptul de baza a fost sa construim o masina sport distractiva care sa reprezinte un etalon pentru tehnologie si care va fi capabila sa parcurga 250 km la galon. Totul a pornit de aici”, a aratat Parkin.

Masina este alimentata de un rezervor usor de celule de hidrogen dezvoltate de compania britanica Qinetig. Celulele din Lifecar produc aproximativ 22 KW, o cincime din cantitatea de energie necesara unui motor pe combustie tipic. Cand masina are nevoie sa accelereze sau sa urce un deal poate recurge la mai multa energie din baterii aliniate pe centrul masinii. „Sunt ca niste baterii dar nu depoziteaza atat de multa energie”, a explicat Ian Whiting de la Qinetig.

Masina are o capacitate de 400 km la un singur plin si o viteza maxima de aproximativ 145 km pe ora. „Toata ideea este sa fie un model eficient, iar asta se reduce la greutatea modelului, pana la urma”, a spus Parkin.

Ca rezultat al acestui concept, modelul are o carcasa de aluminiu si interior din lemn, inclusiv scaunele. De asemenea, nu detine nicio optiune de lux ca CD player, inchidere centralizata sau airbag-uri, lucruri care se gasesc pe orice masina moderna. „Obiectivul este sa nu cantareasca mai mult de 700 kg”, a explicat Whiting.

Modelul va fi expus la Salonul Moto de la Geneva, care va avea loc in perioada 6-16 martie. Alti colaboratori la dezvoltarea proiectului au fost Oscar Automotive, Universitatea Cranfield, Universitatea Oxford si Linde AG.

spot_img

Ultimele știri