Masinile utilitare trec pe „verde” 

Producatorii de vehicule utilitare au devenit tot mai atenti fata de impactul masinilor asupra mediului lansand modele cu emisii reduse si consum din ce in ce mai mic. 

De la masinutele ce par de jucarie, folosite pentru deplasarea in hale si spatii industriale, pana la vehiculele de mari dimensiuni pentru marfa, sau la microbuzele pentru transport de persoane, masinile utilitare ne fac viata mai usoara. Ele reprezinta un segment important pentru vanzarile producatorilor, care scot pe piata modele tot mai performante.

O varianta de utilitara ideala pentru transportul pe distante mici este masina cu panouri electrice. Devon Energy ofera mai multe tipuri de vehicule dotate cu panouri, destinate activitatilor de agrement, plimbarilor turistice (masini cu mai multe locuri) sau deplasarii in spatii deschise.

O masinuta cu 2 locuri atinge o viteza maxima de 45 km/h, fiind echipata cu un motor de 2,2 kw si panouri solare de 1300 x 900 mm. Masina are o autonomie de 60-80 km. Modelele pot fi produse cu alimentare electrica sau cu alimentare de la panouri solare fotovoltaice.

De la mic la mare

Una dintre variantele de utilitare puse la dispozitia soferilor romani vine de la Renault si este noul Master, modelul de referinta al gamei.

Echipat cu noul motor 2.3 dCi, care respecta normele de poluare Euro5, noul Master propune trei niveluri de putere: 100, 125 si 150 CP. Cu un consum mai mic cu 1 litru la 100 km fata de versiunea precedenta, noul Master este lider in segmentul sau in ceea ce priveste consumul redus de carburant. De asemenea, costurile de intretinere au fost reduse cu 27% si sunt printre cele mai avantajoase de pe piata. Pretul masinii incepe de la aproximativ 20.000 euro cu TVA.

O alta varianta de masina prietenoasa cu mediul vine de la importatorul Iveco in Romania care comercializeaza de anul trecut noul vehicul utilitar EcoDaily. Acesta reprezinta unul dintre cele mai avansate vehicule destinste transportului pe distante mici si medii, deoarece Iveco a implementat in premiera pe acest model noile motorizari Euro 5 si a capacitatii de a transporta marfa de pana la 7 tone.

Mai mult, Iveco EcoDaily este prima utilitara de serie care poate sa fie comandata cu un sistem de propulsie 100% electric.

EcoDaily are si o versiune hibrid, care utilizeaza un propulsor diesel si unul electric. Cel mai apreciat motor pentru transportul urban este 2.4 diesel, care are si o versiune de putere de 136 CP. Cei care merg mai mult in afara orasului pot opta pentru dieselul mai mare, de trei litri si 170 CP.

Electricitatea si gazul, alternative la carburantii clasici

ECODaily Natural Power este un vehicul pe gaz natural ce poate functiona si cu benzina. Este proiectat si optimizat pentru gaz natural dar trece automat la functionarea pe bezina cand buteliile de gaz se golesc. Astfel autonomia totala ajunge la 400 km.

In ceea ce priveste costul combustibilului, se realizeaza o economie de aproximativ 20% fata de diesel. Acest tip de motorizare are cel mai redus impact asupra mediului dintre toate motoarele cu ardere interna (fara sulf, hidrocarburi sau particule si emisii reduse de CO₂). In plus, motorul este este silentios (cu pana la 5 dB mai putin zgomot fata de un motor diesel echivalent).

O oferta variata de autoutilitare prietenoase cu mediul este pusa la dispozitie de SVC SUTOIMPORT GreenLine care comercislizeaza mai multe tipuri de masini electrice: Cargo, Transport Persosne, Golf Car, si Speciale (ambulanta, politie, servicii funerare, etc.).

Constructia vehiculelor a fost sustinuta prin solutii si tehnologii inteligente ce a dus la o gama de masini foarte economice. Masinile sunt ecologice, silentioase, usor de manevrat si intretinut, echipate cu circuit dublu al franelor hidraulice, precum si cu sistem de recuperare a energiei. Distanta garantata este de minimum 70 km la o incarcare completa a bateriilor pe drum drept. Bateriile pot fi incarcate la 220 V, iar timpul complet de incarcare este de 8 ore.

 

Raluca Petrescu

spot_img

Ultimele știri