Milano anunță că după carantină utilizarea maşinilor personale va fi descurajată

Milano urmează să introducă unul dintre cele mai ambițioase programe europene care să mute spațiul stradal de la mașini către mersul cu bicicleta și mersul pe jos, ca răspuns la criza coronavirusului, scrie the Guardian.

Orașul din nordul Italiei, aflat regiunea din Lombardia, este unul dintre cele mai poluate din Europa și, de asemenea, a fost afectat în special de focarul Covid-19.

În timpul carantinei, traficului auto a scăzut puternic, şi, în consecinţă, şi poluarea aerului. Oficialii orașului speră ca locuitorii să nu se întoarcă la folosirea mașinilor, pe măsură ce se întorc la muncă ca să evite transportul public aglomerat.

Autorităţile au anunțat că 35 km de străzi vor fi transformate peste vară în piste de biciclete ale orașului și spații de mers pe jos pentru a proteja rezidenții, atunci când restricțiile legate Covid-19 vor fi ridicate.

Planul „Strade Aperte”- Străzi deschise, anunțat marți, include benzi temporare de biciclete construite cu costuri reduse, trotuare noi și lărgite, limite de viteză de 30 km/h  și străzi care vor da prioritate pentru pietoni și bicicliști.

Marco Granelli, viceprimar al Milanului, a declarat: „Am lucrat ani de zile pentru a reduce utilizarea mașinii. Dacă toată lumea conduce o mașină, nu există spațiu pentru oameni, nu există spațiu să te mişti, nu există spațiu pentru activități comerciale în afara magazinelor.

„Desigur, vrem să redeschidem economia, dar credem că ar trebui să o facem pe o bază diferită de până acum.

„Credem că trebuie să ne reimaginăm Milano în noua situație. Trebuie să ne pregătim; de aceea este atât de important să apărăm chiar și o parte a economiei, să sprijinim barurile, artizanii și restaurantele. Când se va termina, orașele care mai au acest tip de economie vor avea un avantaj, iar Milano vrea să fi în acea categorie”.

Milano este un oraș mic, dens, care măsoară 15 km de la un capăt la altul, cu 1,4 milioane de locuitori. 55% dintre ei folosesc transportul public pentru a ajunge la muncă. Drumul mediu este mai mic de 4 km, ceea ce face posibilă trecerea de la mașini la modurile de călătorie active pentru mulți rezidenți.

Milano va relua activitatea în oraș

spot_img

Ultimele știri