Ministerul Finanțelor nu va promova propunerea de plafonare a sponsorizărilor pentru ONG

Peste 70 de organizații neguvernamentale și companii din România au adresat, la sfârșitul lunii trecute, o scrisoare deschisă Ministrului Finanțelor Publice prin care i-au cerut să nu aprobe inițiativa de plafonare a sponsorizărilor la 200.000 de euro. Practic, inițiativa elimina prevederea care le permite companiilor să direcționeze până la 20% din impozitul pe profit cauzelor sociale, de mediu sau de sănătate. La solicitarea Green Report, Ministerul Finanțelor Publice a transmis că nu susține înlocuirea creditului fiscal pentru sponsorizările acordate prin care companiile pot redirecționa 20% din impozitul pe profit către organizații neguvernamentale cu deducerea sponsorizărilor din baza impozabilă, adică transformarea lor în cheltuieli deductibile și limitarea deducerii la un plafon de 200.000 euro.

Codul-Fiscal-se-modifica--Impozitul-pe-venit--obligatoriu-la-IMM-uri

Potrivit MFP, proiectul Codului Fiscal se află în dezbatere publică. Acesta poate suferi modificări și ajustări în urma propunerilor venite din partea tuturor zonelor implicate. Până acum, la minister au ajuns peste 1.000 de propuneri din partea multor instituții și asociații, ceea ce nu înseamnă că toate au fost aprobate sau introduse în proiectul de Cod Fiscal. Printre cele respinse se numără și propunerea de plafonare a sponsorizărilor venită din partea cluburilor sportive din țară.

Varianta în vigoare a Codului Fiscal, care este publicată pe site-ul oficial al MFP și suspusă dezbaterilor, presupune considerarea cheltuielilor cu sponsorizarea ca fiind nedeductibile la calculul profitului impozabil, dar pentru sumele respective se acordă credit fiscal din impozitul pe profit datorat de contribuabili, la nivelul valorii minime dintre următoarele: valoarea calculată prin aplicarea a 3 la mie la cifra de afaceri sau valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

„Pentru stimularea sponsorizărilor, indiferent de situația financiară a contribuabilului, mecanismul prevede și reportarea sumelor care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, la momentul efectuării sponsorizării, în următorii 7 ani consecutivi”, se mai arată în răspunsul MFP.

Propunerea de plafornare a stârnit îngrijorare

Măsura ar fi afectat grav fondurile disponibile sectorului civil și, prin urmare, calitatea vieții tuturor cetățenilor României. Companiile s-au arătat îngrijorate de acest scenariu. Telekom România consideră că o astfel de schimbare ar afecta sectorul non-guvernamental prin reducerea contribuțiilor companiilor private către cauze comunitare, sociale și de mediu. Sectorul non-guvernamental deservește sute de mii de beneficiari, inclusiv din categorii defavorizate, și are nevoie de cât mai multă susținere.

„Considerăm că orice măsură care are ca efect limitarea resurselor organizațiilor non-guvernamentale (și, implicit, capacitatea acestora de a implementa programe sociale) nu este binevenită (…) Telekom România va continua să investească în comunitățile din România indiferent de aplicarea acestei măsuri, deoarece își urmează strategia de responsabilitate corporativă.  Susținem menținerea actualei forme de prevederi, și, chiar mai mult, creșterea pe viitor a nivelului procentual de redirecționare a impozitului pe profit către cauze sociale, deoarece considerăm că este nevoie de mai multe investiții în sectorul nonguvernamental în România”, se arată într-un comunicat remis Green Report.

De asemenea, reprezentantul Holcim, Alina Cristea, manager dezvoltare durabilă, a declarat că societatea va continua să susțină și pe viitor comunitățile umane în care își desfășoară activitatea. „Responsabilitatea socială corporativă reprezintă obiectivul nostru de a dezvolta parteneriate cu toți factorii de interes, precum și de a construi și menține relații de respect reciproc și încredere”, a spus Alina Cristea.

Asociația pentru Relații Comunitare a transmis MFP o scrisoare deschisă în care solicita reprezentanților acestei instituții să nu dea curs unei inițiative de modificare a Codului Fiscal care prevede înlocuirea creditului fiscal pentru sponsorizările acordatecu deducerea sponsorizărilor din baza impozabilă și limitarea deducerii la un plafon de 200.000 euro. Potrivit acestui document aceste modificări ar avea un impact negativ major asupra a doi actori sociali extrem de importanți pentru viața socială și economică a României.

Scrisoarea este semnată de peste 75 de reprezentanți ai ONG-urilor și companiilor care activează pe piața din România.

Citește și:

Plafonarea sponsorizărilor pentru ONG-uri ar afecta calitatea vieții beneficiarilor

Cine este și ce face un „youthbanker” în România

Nereguli grave în acordarea finanțărilor de către Administrația Fondului pentru Mediu

spot_img

Ultimele știri