Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Ministrul Mediului: „O bicicletă în plus în București înseamnă o mașină în minus”

România și-a asumat să seteze un exemplu în domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră și să devină una dintre țările care demonstrează progrese evidente în combaterea emisiilor, a declarat, marți, ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice, Attila Korodi, în cadrul conferinței „Proiectul privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București„.

Transporturile sunt o miză cheie în efortul de reducere a emisiilor, chiar dacă reprezintă doar a opta parte din bugetul de emisii al României. Spun asta pentru că, între anii 1989 și 2011 emisiile de GES din sectorul transporturilor au cunoscut în țara noastră o creștere fără precedent față de orice alt sector”, a declarat ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice.

Proiectul, finanțat de M.M.S.C din sumele obținute în urma scoaterii la licitație a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, se dorește o soluție privind decongestionarea traficului auto din București și, implicit, ameliorarea calității aerului din Capitală. Obiectivul general al acestui proiect este acela de a realiza o rețea mai extinsă a pistelor de biciclete din Municipiul București, care să asigure condiții de circulație fluente și sigure pentru participanții la trafic care folosesc acest mijloc de transport. Prin realizarea acestei rețele de piste de biciclete se urmărește creșterea numărului participanților la trafic care vor folosi acest mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto.

Ca ministru al Mediului, sunt obligat să fac referire, în primul rând, la beneficiile de mediu ale proiectului, fapt pentru care a și primit finanțarea. Este evident însă că avantajele sunt multiple: eliberarea marilor bulevarde de mașini, îmbunătățirea stării de sănătate a bucureștenilor care vor alege bicicleta, precum și creșterea siguranței în trafic pentru bicicliști. Să nu uităm: o bicicletă în plus în București înseamnă o mașină în minus”, a subliniat Attila Korodi.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a menționat că  la fel ca în toate capitalele dezvoltate și Bucureștiul are nevoie să investească pentru reducerea emisiilor de noxe dar și pentru descurajarea folosirii automobilelor individuale, oferind alternative coerente.

Guvernul a înteles această necesitate iar pe 19  aprilie  a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei către București, prin Ministerul Mediului   și   Schimbărilor   Climatice,   pentru   finanțarea   Proiectului   privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București. Proiectul este constituit dintr-o rețea majoră de piste de biciclete care va fi realizată pe axele principale N-S și E-V”, a declarat Sorin Oprescu.

Alături de realizarea pistelor de bicicliști în zona centrală a Municipiului București proiectul mai prevede crearea unui sistem de servicii de închiriere și puncte intermodale pentru bicicliști dar și crearea de facilități de parcare pentru bicicletele private.

Citește și :

Sorin Oprescu: Suntem în faza de a definitiva conceptul pistelor de bicicletă

Proiectul pentru noile piste de biciclete, în București, a fost aprobat

 

spot_img

Ultimele știri