Nissan renunţă la vânzarea de un miliard de dolari a subsidiarei care produce baterii pentru vehicule electrice

Nissan Motor, al doilea producătorul auto nipon, a anulat potenţiala vânzare în valoare de un miliard de euro a subsidiarei sale care produce baterii către firma de investiţii GSR Capital din China, și spune că încă mai caută cumpărători, însă analiștii sunt de părere că subsidiara va fi greu de vândut întrucât tehnologia pe care o deține nu este de ultimă generație, transmite Reuters.

GSR, care, la începutul acestui an, s-a angajat să cheltuiască sute de milioane de dolari în baterii de mașini electrice în locuri precum Suedia și Turcia, a refuzat să comenteze.

Pe măsură ce reglementările privind emisiile la nivel mondial s-au înăsprit, producătorii de automobile din întreaga lume au fost nevoiți să dezvolte și să producă în masă mașini electrice, companiile și producătorii de piese auto încearcă să extindă producția de baterii litiu-ion, o componentă cheie a acestor vehicule. În aceste condiții, investitorii au început să intre în industria bateriilor prin achiziția producătorilor din domeniu.

În luna august, Nissan și-a anunțat planul de a vinde compania APS (Automotive Energy Supply Corp.), care include în Statele Unite ale Americii, Anglia și Japonia, fabricile de baterii pentru o sumă nedezvăluită. O sursa a declarat pentru Reuters in momentul in care compania chineză a fost de acord să plăteasca Nissan un total de 1 miliard de dolari pentru afacere.

Dar afacerea cu compania chineză s-a confruntat cu o serie de întârzieri, inclusiv discuțiile prelungite dintre GSR Capital și NEC Corp, care deține o participație de 42% în companie, în legătură cu achiziționarea filialei sale NEC Energy Devices, care deține o miza de 7%.

Nissan, care deține un pachet de 51% din AESC, a prelungit termenul de tranzacție de trei ori față de data de închidere inițială din decembrie 2017.

Un purtător de cuvânt al Nissan a declarat că firma încă intenţionează să vândă subsidiara dar a refuzat să comenteze dacă GSR încă este un potenţial cumpărător. Reprezentanţii GSR nu au comentat informaţia.

Subsidiara în care Nissan deţine o participaţie de 51% include unităţile care produc şi dezvoltă baterii din SUA (Smyrna, Tennessee), Marea Britanie (Sunderland) şi Japonia (Oppama, Atsugi şi Zama). Grupul nipon produce baterii litiu-ion folosite la vehiculele electrice Nissan Leaf.

Panasonic a fost de asemenea în cărți

Şi compania niponă de produse electronice Panasonic a negociat cu Nissan achiziţionarea subsidiarei care produce baterii, au declarat sursele.

Însă, Yoshio Ito, șeful departamentului auto de la Panasonic, a declarat reporterilor la o masă rotundă de la Osaka că potențialul de a beneficia de achiziționarea echipamentelor și a facilităților existente de către un alt producător a fost foarte limitat.

„În prezent, nu suntem interesați să achiziționăm un producător de baterii existent”, a spus acesta.

Unii analiști au afirmat că găsirea altor investitori pentru AESC ar putea fi dificilă, dat fiind că tehnologia pe bază de litiu-oxid de mangan, chiar dacă este stabilă și ieftină, oferă performanțe mai scăzute decât alte tehnologii.

Panasonic folosește o compoziție chimică bazată pe nichel, cobalt și aluminiu în bateriile sale de litiu utilizate în vehiculele Tesla, în timp ce bateriile LG Chem se bazează pe o chimie a oxidului de mangan de litiu-nichel cobalt.

„AESC nu a reușit să sporească performanțele acumulatorilor până la nivelul pe care îl spera. Dacă nu aveți o tehnologie care se evidențiază, ar putea deveni mai greu să găsești un investitor într-o operațiune de genul asta”, a declarat Yasuo Imanaka, analist șef la Rakuten Securities.

GSR, care a investit anterior în tehnologii curate și mașini electrice, se adresează în principal companiilor industriale și emergente din domeniul tehnologiei, inclusiv bateriilor electrice pentru automobile și firmelor farmaceutice.

Partenerul Nissan pentru autovehicule, Renault cumpără baterii pentru vehicule electrice de la LG Chem din Coreea de Sud.

Săptămâna trecută, o altă companie chineză, CATL, cel mai mare producător de baterii electrice din China, a anunțat că va demara o investiție de peste un miliard de euro într-o unitate de producție a bateriilor în Germania pentru BMW.

spot_img

Ultimele știri