Nissan renunţă la vânzarea de un miliard de dolari a subsidiarei care produce baterii pentru vehicule electrice

in Business, Transport 10 July 201814 Views

Nissan Motor, al doilea produc─âtorul auto nipon, a anulat poten┼úiala v├ónzare ├«n valoare de un miliard de euro a subsidiarei sale care produce baterii c─âtre firma de investi┼úii GSR Capital din China, ╚Öi spune c─â ├«nc─â mai caut─â cump─âr─âtori, ├«ns─â anali╚Ötii sunt de p─ârere c─â subsidiara va fi greu de v├óndut ├«ntruc├ót tehnologia pe care o de╚Ťine nu este de ultim─â genera╚Ťie, transmite Reuters.

GSR, care, la începutul acestui an, s-a angajat să cheltuiască sute de milioane de dolari în baterii de mașini electrice în locuri precum Suedia și Turcia, a refuzat să comenteze.

Pe m─âsur─â ce reglement─ârile privind emisiile la nivel mondial s-au ├«n─âsprit, produc─âtorii de automobile din ├«ntreaga lume au fost nevoi╚Ťi s─â dezvolte ╚Öi s─â produc─â ├«n mas─â ma╚Öini electrice, companiile ╚Öi produc─âtorii de piese auto ├«ncearc─â s─â extind─â produc╚Ťia de baterii litiu-ion, o component─â cheie a acestor vehicule. ├Än aceste condi╚Ťii, investitorii au ├«nceput s─â intre ├«n industria bateriilor prin achizi╚Ťia produc─âtorilor din domeniu.

├Än luna august, Nissan ╚Öi-a anun╚Ťat planul de a vinde compania APS (Automotive Energy Supply Corp.), care include ├«n Statele Unite ale Americii, Anglia ╚Öi Japonia, fabricile de baterii pentru o sum─â nedezv─âluit─â. O sursa a declarat pentru Reuters in momentul in care compania chinez─â a fost de acord s─â pl─âteasca Nissan un total de 1 miliard de dolari pentru afacere.

Dar afacerea cu compania chinez─â s-a confruntat cu o serie de ├«nt├órzieri, inclusiv discu╚Ťiile prelungite dintre GSR Capital ╚Öi NEC Corp, care de╚Ťine o participa╚Ťie de 42% ├«n companie, ├«n leg─âtur─â cu achizi╚Ťionarea filialei sale NEC Energy Devices, care de╚Ťine o miza de 7%.

Nissan, care de╚Ťine un pachet de 51% din AESC, a prelungit termenul de tranzac╚Ťie de trei ori fa╚Ť─â de data de ├«nchidere ini╚Ťial─â din decembrie 2017.

Un purtător de cuvânt al Nissan a declarat că firma încă intenţionează să vândă subsidiara dar a refuzat să comenteze dacă GSR încă este un potenţial cumpărător. Reprezentanţii GSR nu au comentat informaţia.

Subsidiara ├«n care Nissan de┼úine o participa┼úie de 51% include unit─â┼úile care produc ┼či dezvolt─â baterii din SUA (Smyrna, Tennessee), Marea Britanie (Sunderland) ┼či Japonia (Oppama, Atsugi ┼či Zama). Grupul nipon produce baterii litiu-ion folosite la vehiculele electrice Nissan Leaf.

Panasonic a fost de asemenea ├«n c─âr╚Ťi

┼×i compania nipon─â de produse electronice Panasonic a negociat cu Nissan achizi┼úionarea subsidiarei care produce baterii, au declarat sursele.

├Äns─â, Yoshio Ito, ╚Öeful departamentului auto de la Panasonic, a declarat reporterilor la o mas─â rotund─â de la Osaka c─â poten╚Ťialul de a beneficia de achizi╚Ťionarea echipamentelor ╚Öi a facilit─â╚Ťilor existente de c─âtre un alt produc─âtor a fost foarte limitat.

“├Än prezent, nu suntem interesa╚Ťi s─â achizi╚Ťion─âm un produc─âtor de baterii existent”, a spus acesta.

Unii anali╚Öti au afirmat c─â g─âsirea altor investitori pentru AESC ar putea fi dificil─â, dat fiind c─â tehnologia pe baz─â de litiu-oxid de mangan, chiar dac─â este stabil─â ╚Öi ieftin─â, ofer─â performan╚Ťe mai sc─âzute dec├ót alte tehnologii.

Panasonic folose╚Öte o compozi╚Ťie chimic─â bazat─â pe nichel, cobalt ╚Öi aluminiu ├«n bateriile sale de litiu utilizate ├«n vehiculele Tesla, ├«n timp ce bateriile LG Chem se bazeaz─â pe o chimie a oxidului de mangan de litiu-nichel cobalt.

“AESC nu a reu╚Öit s─â sporeasc─â performan╚Ťele acumulatorilor p├ón─â la nivelul pe care ├«l spera. Dac─â nu ave╚Ťi o tehnologie care se eviden╚Ťiaz─â, ar putea deveni mai greu s─â g─âse╚Öti un investitor ├«ntr-o opera╚Ťiune de genul asta”, a declarat Yasuo Imanaka, analist ╚Öef la Rakuten Securities.

GSR, care a investit anterior în tehnologii curate și mașini electrice, se adresează în principal companiilor industriale și emergente din domeniul tehnologiei, inclusiv bateriilor electrice pentru automobile și firmelor farmaceutice.

Partenerul Nissan pentru autovehicule, Renault cump─âr─â baterii pentru vehicule electrice de la LG Chem din Coreea de Sud.

S─âpt─âm├óna trecut─â, o alt─â companie chinez─â, CATL, cel mai mare produc─âtor de baterii electrice din China, a anun╚Ťat c─â va demara o investi╚Ťie de peste un miliard de euro ├«ntr-o unitate de produc╚Ťie a bateriilor ├«n Germania pentru BMW.

Comentarii

comentarii