Noi Orizonturi caută profesori care au făcut proiecte de Service Learning cu elevii

Fundația Noi Orizonturi (FNO) vrea să alcătuiască un ghid de bune practici cu poveștile a 10 profesori care și-au implicat elevii în proiecte de serviciu în folosul comunității, oferindu-le astfel ocazia de a învăța prin experiențe concrete, în parteneriat cu cei din comunitatea lor. Fiecare poveste selectată primește 600 de lei, iar înscrierile se pot face până pe 2 iulie.

Fundația Noi Orizonturi caută profesori care au făcut proiecte de Service Learning cu elevii

În cadrul competiției „Învățăm prin experiențe, transformăm școala”, Fundația Noi Orizonturi va premia 10 profesori din România care demonstrează că, folosind metoda proiectelor de service learning, și-au îmbunătățit activitatea la clasă.

Proiectele de service learning sunt acelea care implică elevii într-un mod activ în activități semnificative și importante. Pentru a participa la competiție, trebuie ca în timpul proiectului elevii să fi identificat, cercetat și învațat despre o nevoie comunitară reală, iar acțiunile lor să fi fost  apreciate de comunitate și să fi avut consecințe reale, în timp ce au avut posibilitatea de aplicare a abilităților academice nou-dobândite și a cunoștințelor.

În plus, pentru a primi punctajul maxim, proiectul trebuie să fi fost planificat și implementat în parteneriat cu și pentru comunitate, să fi avut legătură cu programa școlară, să-i fi permis cadrului didactic să-și fi îmbunătățit relația cu elevii, să includă procese de evaluare și reflecție și să fi încurajat implicarea și vocea elevilor.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=MZDd6UHFNsE]

Exemple de implicare a elevilor în proiecte de serviciu în folosul comunității

Două dintre exemplele date de cei de la FNO pentru ca profesorii să înțeleagă mai bine natura competiției, sunt proiectele M.O.R.C.O.V. și „Două roți și-o farfurie”.

Tinerii de la Lic. Tehnologic „Haralamb Vasiliu” Podu Iloaiei, activi în cadrul clubului IMPACT Flower Power au implementat proiectul M.O.R.C.O.V, prin care au ajutat 600 de membrii ai comunităţii lor (cei mai mulţi elevi şi părinţi ai liceului lor) să conştientizeze importanţa unui consum raţional al resurselor materiale, naturale şi chiar financiare, necesare deprinderii unui stil de viață sănătos. Astfel ei au investigat consumul de resurse necesare traiului zilnic din familie şi au făcut evaluarea statistică a datelor (au aplicat chestionare, au condus focus-grupuri), au organizat dezbateri, sesiuni de formare, târg de produse alimentare sănătoase, realizate în echipă mamă-copil, evenimentul „Ziua pachețelului sănătos” (o zi pe săptămână elevii vin cu pachețel de acasă) şi o broşură cu reţete sănătoase.

carturesti.ro

25 de tineri din comuna Josenii Bârgăului, activi în cadrul clubului IMPACT „Aripi în Văzduh”, au implementat proiectul „Două roți și-o farfurie”, prin care au creat un traseu cicloturistic în comunitatea lor.  În proiect au fost implicați elevi, profesori și oameni din comunitate care să scoată în evidență tradițiile zonei.

Astfel, ei au marcat un traseu de drumeție, accesibil și pentru bicicliștii mai aventuroși, pe o distanţă de aproximativ 8 km, punând lângă marcaje, din loc în loc, numele unor mâncăruri vechi bîrgăuane. La finalul traseului, turistul poate descoperi „comoara” culinară sub forma unor rețete detaliate cuprinse într-o revistă: ratotă, cartofi rântăliţi, plăcintă cu brânză sărată și ceapă, balmoș, găluște cu păsat.

Înscrierea în competiția „Învățăm prin experiențe, transformăm școala”

Înscrierea în competiție se face prin trimiterea unui articol argumentativ (maxim 2 pagini, Times New Roman 11, maxim 3 poze atașate)  până la data de 2 iulie 2018, ora 20.00. Vor fi selectate 10 povești care vor primi un premiu de câte 600 de lei și care vor fi incluse într-un ghid de bune practici care va inspira peste 5000 de cadre didactice.

spot_img

Ultimele știri