It’s all about sharing – O ma╚Öin─â ├«n regim car sharing compenseaz─â de╚Ťinerea a patru autoturisme private

in Business, It's all about sharing, Seriale, Transport 31 May 2018 16 Views

O ma╚Öin─â folosit─â printr-un serviciu de car sharing compenseaz─â de╚Ťinerea a patru, p├ón─â la opt autoturisme private, reduc├ónd nevoia de spa╚Ťiu pentru parc─âri ╚Öi cheltuielile cu ├«ntre╚Ťinerea cu p├ón─â la 40%, potrivit unui studiu realizat de agen╚Ťia de marketing Perceptum. ├Än plus, serviciile de car sharing ar reduce traficul din Capital─â ╚Öi din marile ora╚Öe ale Rom├óniei cu 25%. Condi╚Ťia este includerea acestui tip de servicii, de c─âtre autorit─â╚Ťile locale, ├«n strategii integrate de mobilitate urban─â, pe modelul metropolelor europene.

O ma╚Öin─â ├«n regim car sharing compenseaz─â de╚Ťinerea a patru autoturisme private

Un autoturism este sta╚Ťionar, ├«n medie, 23 de ore pe zi, ceea ce ├«nseamn─â 95% din timp. Serviciile de car sharing presupun cre╚Öterea ratei de utilizare a ma╚Öinii cu p├ón─â la 45%, maximiz├ónd eficien╚Ťa fiec─ârui autoturism. Este suficient s─â observ─âm c├óte ma╚Öini stau nefolosite zilnic, ├«n Bucure╚Öti, ├«ntre anumite intervale orare, bloc├ónd benzi de circula╚Ťie, trotuare ╚Öi chiar str─âzi, c─âlc├ónd deseori spa╚Ťiile verzi. Serviciile de car sharing ├«nseamn─â o utilizare mult mai eficient─â ╚Öi mai ra╚Ťional─â a autoturismului, ceea ce duce la ├«mbun─ât─â╚Ťirea semnificativ─â a mobilit─â╚Ťii urbaneÔÇŁ,┬áa declarat┬áRaluca Ghilea, directorul general, Perceptum Concept.

Potrivit Institutului Na╚Ťional de Statistic─â, 44% din gospod─âriile din Rom├ónia care contracteaz─â credite folosesc banii pentru cump─ârarea ├«n rate, inclusiv ├«n leasing, a autoturismelor ╚Öi a echipamentelor tehnice ╚Öi electronice. Doar 3,4% din gospod─ârii folosesc aceste credite pentru educa╚Ťie ╚Öi ├«ngrijirea copiilor. De altfel, ├«n perioada 2011 ÔÇô 2015, Rom├ónia a ├«nregistrat cea mai mare cre╚Ötere a ├«nmatricul─ârilor de autoturisme din UE, de 19%. Cu toate acestea, rata de motorizare este, ├«n continuare, cea mai sc─âzut─â din Europa. Serviciile de car sharing pot substitui, cu succes, de╚Ťinerea unui autoturism ├«n Rom├ónia, mai ales de c─âtre persoanele care doresc s─â-╚Öi investeasc─â banii ├«n alte bunuri, a╚Öa cum se ├«nt├ómpl─â deja ├«n statele UE.

Un utilizator activ de car sharing produce cu 290 de kilograme de dioxid de carbon mai pu╚Ťin, pe an, dec├ót un conduc─âtor auto obi╚Önuit, prin utilizarea mult mai ra╚Ťional─â a autoturismului.

Rom├ónii ├«╚Öi doresc ma╚Öini, mai ales c─â doar 35,5% din popula╚Ťie de╚Ťine un autoturism. ├Än UE, serviciile de car sharing ╚Öi-au demonstrat de ceva ani utilitatea, mai ales ├«n ora╚Öe precum Milano, Anvers, Bremen sau Zurich, unde municipalit─â╚Ťile au elaborat strategii de mobilitate urban─â ├«n jurul acestor servicii. Aici, precum ╚Öi ├«n celelalte ora╚Öe europene unde serviciile sunt disponibile, traficul a fost redus cu procente ├«ntre 15% (pe pie╚Ťe mai pu╚Ťin dezvoltate de car sharing) ╚Öi 35%. Bucure╚Ötiul este, deja, una dintre cele mai aglomerate capitale europene, unde car sharing-ul ar fi solu╚Ťia decongestion─ârii traficuluiÔÇŁ, a mai spus┬áRaluca Ghilea.

Car sharing-ul este o form─â de transport prin care mai multe persoane, pe r├ónd, folosesc unul sau mai multe autoturisme ├«n comun. Acest serviciu are mai multe modele opera╚Ťionale, de la ├«nchirierea autoturismului de la persoan─â-la persoan─â (peer-to-peer car sharing), p├ón─â la ├«nchirierea unei ma╚Öini dintr-o flot─â existent─â, apar╚Ťin├ónd unui furnizor, pe baza unui abonament sau a unui tarif unic. Aceste servicii sunt disponibile printr-o platform─â colaborativ─â, care ├«i reune╚Öte pe to╚Ťi utilizatorii serviciului.

Comentarii

comentarii