O platformă online pentru haine second hand a devenit primul unicorn din Lituania

Vinted, o platformă e-commerce pentru îmbrăcăminte second hand, a devenit primul unicorn tehnologic al Lituaniei, după ce a strâns 128 de milioane de euro într-o rundă de finanţare care a dus evaluarea companiei la peste un miliard de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru a stimula dezvoltarea produselor, pentru expansiunea geografică în Europa şi pentru angajări, iar o parte va merge spre achiziţii.

Runda de finanțare a fost condusă de noul investitor Lightspeed Venture Partners, cu participarea sponsorilor existenți, inclusiv Sprints Capital, Insight Venture Partners, Accel și Burda Principal Investments.

Vinted a fost fondată în 2008 la Vilnius, Lituania și oferă o experiență mobilă peer-to-peer pentru utilizatori prin care să vândă, cumpere și să schimbe haine second-hand.

„Ne apropiem de un punct de inflexiune pe piață pentru moda second-hand; consumatorii din întreaga lume sunt din ce în ce mai conștienți de alegerile lor de cumpărare. Suntem recunoscători față de noii noștri susținători, care cred în misiunea noastră de a face din second-hand, prima alegere de cumpărare în toată lumea. Investiția de astăzi este o aprobare a oportunității viitoare a pieței și a abordării noastre de a maximiza generarea de valori pentru membrii noștri”, a spus Thomas Plantenga, CEO Vinted.

Compania cu sediul în Vilnius a fost înfiinţată în 2008 de Milda Mitkute şi Justas Janauskas, iniţial ca un site web prin intemediul căruia Mitkute vroia să scape de hainele sale în plus. Vinted şi-a schimbat modelul de business în 2016 când Thomas Plantenga a devenit CEO, iar până acum nu a luat o decizie cu privire la o posibilă ofertă publică iniţială.

Citeşte şi: Peste 50% din consumatorii din UE iau în calcul impactul cumpărăturilor lor asupra mediului

În ultimii ani, Vinted a crescut şi operează pe 11 piețe europene, inclusiv Franţa, Germania, Lituania, Marea Britanie, Belgia şi Spania. Are peste 300 de angajaţi şi 25 milioane de utilizatori.

Potrivit companiei, misiunea Vinted este de a face moda second-hand prima alegere la nivel mondial. Are planuri mari de a utiliza finanțarea pentru a dubla numărul angajaţilor în ambele echipe de produs și tehnologie, să investească în tehnologii pentru a îmbunătăți platforma pentru utilizatori, să consolideze serviciile de sprijinire a membrilor și să continue să crească și să conecteze baza sa puternică pentru membrii europeni.

spot_img

Ultimele știri