Olanda are cel mai pu╚Ťin poluant trafic din UE

in Studii 19 December 2014 1,630 Views

În 2013 Olanda a înregistrat cele mai scăzute emisii de CO2 de la vehicule noi dintre toate cele 28 de state membre UE. Emisiile de CO2 din masini noi in Olanda sunt la 109g/km. Acest număr exprimă și a doua cea mai bună reducere a emisiilor în ultimii 5 ani în Europa. În 2008 s-au impus limite imperative de reducere a emisiilor de CO2 la 30,4%.

 

703476356_990e40a55a_z

 

 

Aceast─â performan╚Ť─â a Olandei se datoreaz─â ├«n mare parte faptului c─â taxa de ├«nscriere a autovehiculului este raical influen╚Ťat─â de economia combustibilului c├ót ╚Öi de reducerea p├ón─â la eliminarea taxelor de circula╚Ťie pentru vehiculele cu emisii reduse (inclusiv ma╚Öinile electrice). Guvernul Olandei a f─âcut ╚Öi o diferen╚Ťiere ├«n privin╚Ťa emisiilor de CO2 incluz├ónd ÔÇťbeneficii ├«n natur─âÔÇŁ pentru vehicule ale companiilor ÔÇô taxele pe acestea au fost ├«n treptat sc─âzute ÔÇô cu o sc─âdere semnificativ─â ├«n 2012 ÔÇô ├«ncuraj├ónd achizi╚Ťionarea de automobile cu emisii reduse.

├Än contrast, emisiile medii ale Germaniei din ma╚Öini noi se ridic─â la 136,1 k/km, cel mai slab performer din UE15. Germania, cea mai mare pia╚Ť─â auto din Europa cu aproape 3 milioane vehicule nou ├«nregistrate ├«n 2013, nu are o taxa de ├«nscriere semnificativ─â. Txele anuale de circula╚Ťie ├«n Germania sunt at├ót de slab acordate cu cu emisiile de CO2 (o taxa liniar─â de 2 Euro/g/km peste un prag dat) ├«nc├ót nu are niciun efect asupra alegerii consumatorului. Beneficiile ├«n natur─â pentru o ma╚Öin─â achizi╚Ťionat─â de o persoan─â juridical, la 12% din pre╚Ťul ma╚Öinii pe an, constituie o subven╚Ťie uria╚Ö─â, ├«ns─â nediferen╚Ťiat─â pe criteriul emisiilor de CO2. Peste toate acestea, guvernul federal promoveaz─â o schem─â de etichetare at├ót de contraintuitiv─â ├«nc├ót evalueaz─â Porsche Cayenne cu emisii de CO2 de 191 g/km la fel ca pe Citroen C3 cu emisii de 114 g/km.

Taxele pe autovehicule graduate conform emisiilor de CO2 au avut o consecin╚Ť─â negativ─â: au ├«ncurajat achizi╚Ťionarea unui num─âr mai mare de ma╚Öini diesel care sunt cauza major─â a polu─ârii ├«n mediul urban ╚Öi a aproximativ 400.000 de mor╚Ťi premature ├«n fiecare an. Pe l├óng─â faptul c─â taxele pe carburant Diesel sunt ceva mai sc─âzute la nivel european, autovehiculele pe motorin─â au mai pu╚Ťin cu 15% emisii de CO2 la nivelul ╚Ťevii de e╚Öapament dec├ót ma╚Öinile pe benzin─â, deci pot beneficia mai mult de subven╚Ťiile oferite.

Ma╚Öinile Diesel reprezint─â jum─âtate din toate ma╚Öinile noi v├óndute ├«n UE. ├Äns─â nu e cazul Olandei unde doar o ma╚Öin─â nou─â din 4 este pe motorin─â, sau al Danemarcei (una din 3). Aceste dou─â ╚Ť─âri au sisteme de impunere specifice care suprataxeaz─â dieselul ╚Ťintind penalizarea contribu╚Ťiei motorinei la poluarea aerului (alte elemente, ╚Öi nu doar CO2).

Modul ├«n care guvernele UE taxeaz─â ma╚Öinile are un impact considerabil asupra asimil─ârii vehiculelor mai eficiente, se arat─â ├«n ultima parte a studiului T&E ÔÇťC├ót de curate sunt ma╚Öinile Europei ÔÇô 2014ÔÇŁ. ╚Ü─ârile cu cele mai sc─âzute niveluri de emisii de CO2 la automobilele noi tind s─â aib─â taxe de ├«nscriere ├«n circula╚Ťie ╚Öi taxe pentru ma╚Öinile companiilor puternic graduate ├«n acord cu emisiile de carbon. Ele au o influen╚Ť─â mare asupra alegerilor celor care achizi╚Ťioneaz─â automobile noi. Statele care nu ├«ncurajeaz─â vehicule eficiente din perspectiva consumului de combustibil ÔÇťimport─âÔÇŁ cre╚Ötere economic─â bazat─â fundamental pe consumul ridicat de petrol.

Sursa: 2Celsius

Pute╚Ťi citi ╚Öi:

UE vrea să reducă emisiile din transportul aerian cu 30% până în 2050

Industria cărnii, mai poluante decât transporturile

Comentarii

comentarii