Oslo, capitala mondiala a masinilor electrice

Trec in viteza pe langa automobilele care inghit benzina cu lacomie, ignora taxele de congestie si parcheaza in centrul orasului pe gratis. In Norvegia, o tara a carei economii este alimentata de petrol, orasul Oslo a devenit capitala mondiala a masinilor electrice, relateaza Physorg.com.

"Exista mai multe masini electrice pe cap de locuitor aici decat in orice alta capitala a lumii", a declarat Rune Haaland, seful Asociatiei Utilizatorilor de Masini Electrice Norstart.

Peste 4.000 de masini mici, curate si silentioase circula pe strazile Norvegiei, desi cele mai multe se afla in orase, iar numarul lor este intr-o continua ascensiune, pe masura ce noi modele sunt lansate pe piata.

Pornind de la micuta si autohtona Buddy, pana la supersportiva Tesla, care poate accelera de la 0-100 km/h in mai putin de patru secunde, tot felul de vehicule electrice au luat cu asalt strazile capitalei norvegiene.

Tesla Roadster

Desi Norvegia este unul dintre exportatorii cei mai importanti de combustibili fosili, are unele dintre cele mai ambitioase obiective de protectie a mediului, cu tinta de a scadea emisiile de CO2 cu 30% pana in 2020.

"Masina electrica este un instrument foarte important pentru acest lucru, avand in vedere ca 40% din emisiile noastre vin din sectorul de transport", a declarat Magnhild Meltveit Kleppa, ministrul Transporturilor, pentru AFP.

Potrivit estimarilor, datorita celor 3,891 de masini electrice din tara, peste 6,000 de tone de CO2 pe an nu mai sunt eliberate in atmosfera.
Pentru a-si convinge populatia sa treaca la automobilele electrice, Norvegia a nitrodus o serie de masuri stimulatoare.

Mitsubishi i-MiEV

Astfel, masinile electrice pot folosi benzile pe care circula autobuzele, evitand blocajele din trafic, nu mai trebuie sa plateasca taxe de congestie si pot parca gratis in parcarile municipale.

"Este foarte avantajos sa poti parca gratis in centru si sa scapi de blocajele din trafic. In plus, nu esti nevoit sa cheltuiesti sume importante de bani cu masina, este un automobil destul de scump de achizitionat, dar ieftin de intretinut", a declarat Christian Blakseth, un proaspat tatic, care a renuntat la bicicleta pentru o masinuta electrica.

Citeste si:

Institutiile vor primi peste 5.000 euro pentru fiecare automobil electric cumparat prin programul Rabla

Avem masini electrice, dar lipsesc statiile de alimentare

Renault nu va produce, deocamdata, vehicule electrice la uzina de la Mioveni

Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras

Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania

Foto: Petru Leonte

Florin Tulbure

spot_img

Ultimele știri