Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

4 miliarde de pahare Starbucks ajung anual la gunoi. De ce nu se reciclează

Paharele de unică folosință puse pe piață de Starbucks nu pot fi reciclate nici măcar în cele mai performante fabrici de reciclare. Avertismentul vine din partea unei organizații cu o experiență de mai bine de 20 de ani în probleme de mediu.

pahare starbucks

Potrivit unui raport al organizației Stand.earth, patru miliarde de pahare de unică folosință ajung fie la gropile de gunoi, fie pe plaje, în râuri sau pe câmpii. Motivul? Materialul din care sunt confecționate nu poate fi reciclat nici de cele mai performante tehnologii existente pe piață. Raportul oferă și explicația:

Pentru a păstra în siguranță lichidele, paharele de hârtie de la Starbucks sunt prevăzute cu un strat de plastic polietilenic pe bază de ulei, produs de companii precum Dow și Chevron. Acest plastic face ca paharele să fie imposibil de reciclat, întrucât înfundă aproape orice instalație de reciclare a hârtiei.

Din cauza acestui strat de plastic polietilenic, cea mai mare parte a paharelor care ajung în instalațiile de reciclare sfârșesc ca produs secundar în procesul de reciclare a hârtiei și, în cele din urmă, ajung tot la gropile de gunoi. Este un proces care consumă inutil resurse, căci paharele de carton sunt confecționate dintr-un material de foarte bună calitate care, dacă ar fi reciclat, ar putea fi reutilizat de multiple ori.

https://issuu.com/stand.earth/docs/sbuxreport_r4

Cei de la Starbucks, conștienți de problemă

Pentru a produce cele 4 miliarde de pahare anual, furnizorii Starbucks taie un milion de copaci. La acest impact, se adaugă și cantitatea de apă folosită pentru producție, dar și dioxidul de carbon generat în proces și metanul emanat în timpul depozitării de groapă.

Compania cunoaște problema. În 2008, la presunea publică, Starbucks a promis că, până în 2015, va avea doar pahare 100% reciclabile și că va oferi stimulente astfel încât 25% dintre clienții săi să vină cu propriile căni. Deocamdată, doar 1.8% dintre clienți fac acest lucru.

spot_img

Ultimele știri