Până în 2023, toate taxiurile din Norvegia trebuie să fie electrice

Începând cu anul 2023, toate taxiurile din capitala Norvegiei, Oslo, vor trebui să aibă emisii zero, iar Norvegia dorește ca toate autoturismele noi să fie electrice până în 2025.

Pentru a sprijini aceste măsuri, autorităţile vor instala sisteme de încărcare wireless pentru taxiurile electrice, sperând să facă reîncărcarea rapidă și eficientă.

Proiectul va folosi tehnologia de inducție, cu plăci de încărcare instalate în șosea la locurile special amenajate pentru taxiuri care se leagă de receptoarele instalate în vehicul, potrivit companiei de utlităţi finlandeze Fortum care va implementa proiectul.

Fortum, care lucrează cu firmă americană Momentum Dynamics și cu orașul Oslo, a declarat că cel mai mare obstacol pentru electrificarea taxiurilor a fost până în prezent infrastructura, deoarece durează prea mult timp pentru taximetrişti să găsească un încărcător, să se conecteze, apoi să aștepte ca mașina să se încarce.

Peste 70.000 de persoane au folosit Uber Green în București, la un an de la lansare

Inducția este mai eficientă din punct de vedere energetic și permite încărcarea taxiurilor în timp ce se află într-o mișcare lentă pentru a intra pe banda destintă lor.

„Timpul este egal cu banii când șoferii de taxi lucrează”, a declarat Ole Gudbrann Hempel, șeful rețelei publice de taxare Fortum din Norvegia.

Norvegia are cea mai mare rată de proprietate a automobilelor electrice din lume, parțial datorită unor avantaje pe termen lung, cum ar fi taxele rutiere gratuite sau reduse, punctele de parcare și de încărcare. Anul trecut, aproape una din trei mașini noi vândute a fost electrică.

De asemenea, guvernul scutește vehiculele electrice de taxele care se aplică vehiculelor tradiționale, care sunt foarte scumpe într-o țară care nu are industria proprie auto pe combustibili fosili pentru a face lobby împotriva lor.

Cu doar cinci milioane de oameni, Norvegia a cumpărat 46.143 de mașini electrice noi în 2018, ceea ce a făcut ca aceasta să fie cea mai mare piață din Europa, față de Germania cu 36.216 de maşini și Franța cu 31.095, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.

spot_img

Ultimele știri