Parisul vrea să scoată de pe străzi automobilele diesel

Anne Hidalgo a fost aleasă primar al Parisului anul trecut cu 55% dintre voturile valabil exprimate. Este primul primar femeie al orașului, dar și primul primar imigrant. Hidalgo a venit din Spania, pe când avea 14 ani. Este o socialistă înfocată, dar și o adeptă a programelor de bike-sharing și car-sharing, ceea ce explică intențiile sale destul de controversate și radicale pentru a scăpa Parisul de smog.

paris-traffic-lamborghini

Din cauza politicilor fiscale franceze, mai mult de 60% din mașinile înmatriculate în Franța aflate în circulație au o motorizare diesel. Începând din această vară, Hidalgo va începe un program de scoatere a acestor vehicule de pe străzile Parisului, astfel încât până în 2020 Orașul Luminilor să nu  mai fie tranzitat de astfel de mașini.

Anne Hidalgo a explicat că particulele de la motoarele diesel provoacă moartea a 42.000 de persoane pe an. Pentru a atenua efectele măsurilor adoptate, municipalitatea va subvenționa cu până la 50% companiile care vor cumpăra mașini mai ecologice. Totodată, pentru a limita nivelul de poluare, mașinile personale vor putea circula doar o dată la două zile, în funcție de numerele de înmatriculare. Excepție fac doar mașinile electrice, cele hibride ori cele alimentate cu gaz, dar și vehiculele care transportă mai mult de trei persoane.

Măsura introducerii circulației alternative a mașinilor cu număr par și impar a fost luată în calcul și anul trecut în Paris, tot din cauza poluării. Atunci însă nu a fost pusă în aplicare. La o zi după ce au anunțat decizia, oficialii francezi au anulat-o, pe motiv că nivelul poluării a scăzut.

Aceste practici nu par totuși extrem de șocante de vreme ce în Europa există deja 200 de orașe care au creat zone cu emisii reduse. De exemplu, Londra impune o taxă de congestionare pentru mașinile (cu excepția celor electrice) care intră în oraș în timpul zilei de lucru. De asemenea, Helsinki se află în avangarda municipalităților care încurajează mersul pe jos și cel cu bicicleta și care speră ca în termen de 10 ani să facă inutilă deținerea unui automobil. Milano este un alt oraș care a decis să încurajeze renunțarea la automobilele proprietate personală prin oferirea de călători gratuite celor care își lasă mașinile în garaj.

Citește și:

Cât stăm la semafor inhalăm 25% din poluanții atmosferici

Ca să reducă traficul, Atlanta va plăti șoferii să folosească transportul public

Olanda are cel mai puțin poluant trafic din UE

Parisul interzice mașinile pentru a reduce poluarea aerului

 

spot_img

Ultimele știri