Britanicii si-au pierdut interesul in alimentatia organica

Britanicii au intors spatele alimentelor organice, insa au continuat sa cumpere produse fairtrade in 2009, potrivit ultimelor cifre de vanzari, informeaza The Ecologist.

Vanzarile de produse organice au scazut in Marea Britanie cu 13% in 2009 dupa 15 ani de cresteri de la un an la altul.

Cel mai mult s-au redus vanzarile de paine organica (-39%), carne de pasare (-28%) si produse congelate bio(-21%). Si ouale ecologice au fost mai putin cautate de englezi in 2009, vanzarile acestora scazand cu 20%.

Singurul aliment organic vandut mai bine a fost laptele, inregistrand chiar o crestere de 1% in vanzari.

Potrivit raportului anual al Asociatiei Britanice a Pietei Organice, valoarea totala a produselor organice vandute anul trecut a fost de 1,84 miliarde de lire sterline, comparativ cu nivelul record de 2,1 miliarde lire sterline in 2008.

Vanzarile supermarketurilor au scazut cu 12%, iar retailerii independenti si pietele au suferit reduceri de aproximativ 20% la vanzarile alimentelor organice.

Cu toate acestea, declinul vanzarilor de alimente bio a contrastat, in 2009, cu o crestere de 12% la vanzarile produselor fairtrade. In februarie, Fundatia Fairtrade a anuntat vanzari totale de produse fairtrade in valoare de 800 milioane de lire sterline pentru 2009.

In ciuda decaderii vanzarilor de alimente eco, Asociatia Solului din Marea Britanie preconizeaza ca aceasta piata isi va reveni in decursul anului 2010 si va inregistra progrese intre 2% si 5%.

Spre deosebire de alimente, produsele sanitare si de infrumusetare din sfera bio au fost mai bine vandute in 2009, vanzarile acestor inregistrand cresteri de o treime, mai exact 36 milioane de lire sterline. Doar vanzarile de textile eco au stagnat in 2009.

Foto: theecologist.org

spot_img

Ultimele știri