Cum sa-ti alegi si sa iti ingrijesti bicicleta

Vrei sa-ti iei o bicicleta si nu stii ce ti se potriveste? Vrei sa afli ce mai e la moda in materie de biciclete pe strazile din Bucuresti? Fie ca esti pasionat de plimbari pe doua roti prin parc sau vrei sa incerci tricks, iti punem la dispozitie cateva idei, sfaturi si trenduri din lumea bicicletelor, alcatuite cu ajutorul specialistilor de la Freerider.

Cine merge pe bicicleta in Capitala?

In Bucuresti, marea masa, daca ii putem spune "mare", a biciclistilor este formata din tineri cu varste intre 11 si 19 ani, amatori de sporturi extreme si de tricks pe rampe si borduri. Potrivit specialistilor de la Freerider, producatorii de biciclete au incepu sa se adreseze foarte mult si categoriei de varsta 25-40 de ani, pentru a le oferi bicicleta ca alternativa de transport.

Potrivit unui sondaj realizat pe site-ul Freerider.ro, majoritatea celor care isi cauta o bicicleta noua ar fi dispusi sa plateasca intre 2.000 si 4.000 de lei pentru ea, iar pe locul al doilea se afla cei care ar cheltui intre 500 si 1.000 de lei.

“Daca este vorba de prima bicicleta, cea mai potrivita investitie ar fi de 1.000 – 1.500 de lei, deoarece o astfel de bicicleta are tot ce ii trebuie unui incepator care se plimba prin oras. Cei pasionati de tricks sau de trasee montane se orienteaza spre biciclete cu componente speciale, de regula mai scumpe”, a declarat pentru Green Report Dragos Mitroi, fondatorul revistei online Freerider.

Ce se poarta vs ce e la moda

In prezent, cele mai des intalnite biciclete pe strazile Capitalei sunt mountain bike-urile. Marile avantaje ale acestor biciclete sunt faptul ca au un pret relativ accesibil si pot fi utilizate atat in oras, cat si la munte.

“Mountain bike-urile reprezinta o solutie oarecum universala pentru cei care isi doresc o bicicleta <buna la toate>. In fond, acesta este si profilul cumparatorului roman, care nu cunoaste exact ce fel de model isi doreste, in schimb unul bun-la-toate o sa-l satisfaca pe deplin”, a adaugat Dragos Mitroi.

Biciclistii care vor sa fie in trend in 2010 au de ales dintr-o gama din ce in ce mai diversa de biciclete si componente. Astfel, bicicletele de tip Cruiser, Lifestyle sau Electra incep sa isi faca loc printre mountain bike-urile din orase si nici city bike-urile nu se lasa mai prejos.

O alta dimensiune a trendului in materie de biciclete se refera la culori. Daca in urma cu un an, majoritatea componentelor erau negre si gri, mai nou, din ce in ce mai multi pasionati de mersul pe doua roti cauta biciclete cat mai colorate.

„Ofertele cumulate ale producatorilor aduc pe piata extrem de multe culori pentru componente. Ghidoanele au fost doar un exemplu. Trend-ul s-a raspandit atat pentru pedaliere, pedale, jante, chiar si anvelope”, sustine fondatorul Freerider. De asemenea, de anul viitor vom vedea pe strazi din ce in ce mai multe biciclete electrice, a adaugat el.

Ce ti se potriveste?

Pentru fete, specialistii Freerider recomanda bicicletele de oras, mai putin agresive si colorate. In prezent, foarte multe dintre domnisoarele interesate sa isi cumpere o bicicleta noua se orienteaza catre cele colorate sau chiar vintage, cum ar fi Pegas-urile multicolore ramase pe stoc si care se gasesc la preturi foarte accesibile la uzina Tohan.

Persoanele pasionate de mersul pe bicicleta, dar care nu au timp decat de plimbari ocazionale prin oras sunt sfatuite sa aleaga un city bike sau un Cruiser, deoarece nu au nevoie foarte mare de suspensii, amortizoare sau componente deosebite.

Pentru biciclistii de zi cu zi, recomandarea Freerider este un mountainbike cu anvelope slick. Asta inseamna ca anvelopele nu beneficiaza de crampoane, ci au o suprafata extrem de dreapta, ce usureaza pedalatul si imprima o viteza mare bicicletei. Cand vine week-end-ul, anvelopele slick pot fi schimbate cu cele de munte.

Pentru cei pasionati de trick-uri exista acum o gama larga de biciclete : de la trial la bmx, de la dirt jump la slope style, oferta magazinelor este foarte diversa.

Cum sa iti faci singur revizia la bicicleta

In afara de poblemele pe care ar trebui sa le lasi pe mana expertilor de la service, daca vrei sa iti faci revizia la bicicleta de unul singur, trebuie sa ai in vedere furca, ghidonul, angrenajul, pedalele si schimbatoarele.

Verificarea furcii se face stand pe bicicleta (pe loc evident) si prin actionarea franei de fata, impingi si tragi de ghidon (in fata, apoi spre tine), explica Freerider.ro.

Daca ceva este in neregula, ar trebui sa simti in ghidon o “bataie”, ca si cum s-ar lovi doua bucati de fier. Sunt cazuri, cand jocul este acompaniat si de un cloncanit surd. In acest caz, exista mai multe posibilitati : daca se simte si se aude ceva ciudat si ai instalata o furca rigida (fixa) pe bicicleta, inseamna ca de vina sunt cuvetele.

Daca ai o furca cu amortizor, cauza ar putea fi determinata de doi factori : fie furca are probleme fie cuvetele sunt de vina. In acest caz, trebuie sa duci mina dreapta pe cuvete (vezi poza), repetand miscarea bicicletei in fata si in spate cu frana de fata (stanga) actionata. Apoi, repeti aceeasi miscare cu mina pe furca, pe suprafata de amortizare, langa zona unde se imbina componentele furcii (vezi poza). In cazul in care “jocul” se simte in furca, este cazul sa faci rapid o vizita la un service. Altfel, cauza sunt cuvetele si poti incerca sa remediezi situatia.

La ghidon, secretul este sa desfaci suruburile, sa cureti tija de ghidon si ghidonul, iar apoi sa strangi bine la loc suruburile, dar fara sa exagerezi, pentru a nu deteriora filetul.

Daca se aud zgomote de la roti, cauzele ar putea fi multiple: fie coroanele din butuc sunt uzate, iar butucul trebuie schimbat de urgenta, fie cuvetele butucului nu sunt bine stranse. Atat pentru a preveni jocul rotilor, cat si pierderea unui brat al angrenajului, cea mai buna solutie este strangerea tuturor suruburilor si curatarea bratelor angrenajului, urmata de ungerea cu vaselina.

Daca vrei sa afli mai multe despre cum poti sa iti faci singur revizia la bicicleta, intra pe www.freerider.ro.
 

spot_img

Ultimele știri


Fatal error: Uncaught TypeError: fclose(): Argument #1 ($stream) must be of type resource, bool given in /home/greenreport/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php:2357 Stack trace: #0 /home/greenreport/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php(2357): fclose(false) #1 /home/greenreport/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php(2117): wp_cache_get_ob('<!doctype html ...') #2 [internal function]: wp_cache_ob_callback('<!doctype html ...', 9) #3 /home/greenreport/public_html/wp-includes/functions.php(5349): ob_end_flush() #4 /home/greenreport/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): wp_ob_end_flush_all('') #5 /home/greenreport/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(334): WP_Hook->apply_filters('', Array) #6 /home/greenreport/public_html/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #7 /home/greenreport/public_html/wp-includes/load.php(1252): do_action('shutdown') #8 [internal function]: shutdown_action_hook() #9 {main} thrown in /home/greenreport/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase2.php on line 2357