Pe măsură ce publicul se declară împotriva plasticului, celebritățile și designerii fac din sticlele reutilizabile un „fashion statement”

Pe măsură ce publicul începe să respingă produsele din plastic, celebritățile și designerii fac din sticlele reutilizabile un „fashion statement”. Astfel, a apărut o industrie de 5,5 milioane de lire sterline, care încearcă să convingă oamenii că o sticlă reutilizabilă de designer este un „fashion statement” și un simbol al statutului social care vine la pachet cu beneficii pentru mediu.

n mod evident, totul a început cu celebrități care au care recomandau astfel de produse: actrița Julia Roberts a fost fotografiată cu o sticlă marca S’well (45 de lire sterline); modelul Gisele Bündchen a apărut într-o fotografie care o înfățisa plecând de la o sală de fitness cu o sticlă BKR (30 de lire sterline) sau actorul Jonah Hill care bea dintr-o sticlă Hydroflask de 45 de lire sterline.

„Ideea că sticlele reutilizabile sunt un accesoriu de modă este un lucru bun”, afirmă Natalie Fee, fondatoarea companiei City to Sea, o organizație nonprofit din Bristol, care promovează prevenirea poluării marine din surse. „Dacă doriți ca oamenii să adopte un nou comportament, dacă doriți să creați schimbări în masă, vă ajută să aveți la bord oameni cu influență. În cadrul mișcării ecologice, oamenii au purtat sticle reutilizabile de ani de zile, dar când obțineți concurenții din Insula dragostei care le folosesc este imens – ajută la normalizarea acesteia „.

Oamenii care fac campanii și brandurile de sticlă de apă spun că procesul de conștientizare a opiniei publice cu privire la poluarea plastică a avut un punct maxim odată cu difuzarea seriei Blue Planet II a BBC, prezentată de Sir David Attenborough anul trecut.

Primul supermarket din Mare Britanie care amenajează o zonă fără ambalaje din plastic

Compania Chilly’s, fondată în 2010 de James Butterfield, a înregistrat venituri de 2,5 milioane de lire sterline în luna iulie a anului trecut și estimează o creștere la 40 de milioane de lire sterline în 2019. Unul dintre proiectele companiei, denumit Refill, derulat împreună cu City to Sea, își propune să reducă consumul cu până la un miliard de sticle de plastic până în 2025 și să facă consumul de apă gratuit în cafenele și restautrante dacă vii cu o sticlă reutilizabilă.

De asemenea, a convins mii de companii – inclusiv John Lewis, Costa, Morrisons, Starbucks, Greggs și Wetherspoons – să permită oamenilor să-și umple recipientele de apă gratuite la sediul lor.

„Aeroporturile au fost mai puțin proactive, dar nu am întâlnit multă rezistență de la marile lanțuri”, spune Fee. „Este greu să știm cât de mult este o dorință veritabilă de a face schimbări și cât de mult este vorba de public-shaming dacă nu, dar unul dintre avantajele de a lucra cu ei este că avem un loc la masă pentru a discuta politica lor mai largă în materie de plastic „.

Parlamentul European interzice articolele din plastic de unică folosință începând cu 2021

Între timp, industria de wellness consideră că hidratarea nu mai este o necesitate umană, ci marketează apa ca pe o plăcere la care să aspiri. Sticlele ViA de la VitaJuwel sunt susținute de Vogue, sticlele de sticlă artizanale costă între 67 și 227 de lire sterline și vin cu flacoane de cristale pentru a „vitaliza apa”. Companie Bellabeat promite că Spring este prima sticlă de apă inteligentă din lume, pentru cei care doresc să urmărească aportul lor zilnic de apă printr-o aplicație care costă 80 de lire sterline.

„Dacă doriți ca cineva să care o sticlă în fiecare zi, trebuie să faceți un produs care este de dorit, că oamenii vor să fie văzuți”, spune Kirpal Bharaj, fondatorul startupului London Stay Sixty. „Plasticul de unică folosință este un rău inutil”, spune el, „și nu doar că durează ani pentru a se degrada – 50 de milioane de butoaie de petrol sunt folosite pentru pompare, procesare și refrigerare a sticlelor de plastic de unică folosință de pretutindeni.”

Kirpal și fratele său Raj vinde sticlele lor de inspirație scandinavă pentru 30 de lire sterline, iar statisticile arată că 36% dintre britanici dețin acum și folosesc în mod regulat o sticlă de apă reutilizabilă.

 

 

 

spot_img

Ultimele știri