FOTO Plastic Free Lifestyle, comunitatea consumatorilor care vor s─â tr─âiasc─â f─âr─â plastic

in EcoLIFESTYLE, Plastic Free July, Slider homepage 9 August 2017 291 Views

Cump─âr─â alimente vrac din pie╚Ťe, refuz─â pungi ╚Öi ambalaje din plastic, poart─â cu ei recipiente din sticl─â ╚Öi saco╚Öe din material textil pentru cump─âr─âturi, ├«╚Öi prepar─â singuri produsele de ├«ngrijire personal─â ╚Öi produsele de cur─â╚Ťenie ╚Öi, ├«n general, sunt aten╚Ťi la ce consum─â. Iat─â doar c├óteva dintre solu╚Ťiile identificate de cei care au decis s─â elimine pe c├ót posibil plasticul de unic─â folosin╚Ť─â din via╚Ťa lor. Despre toate aceste solu╚Ťii am discutat ├«n cadrul evenimentului Plastic Free Lifestyle, organizat recent de Green Report ╚Öi Green Revolution, la Roaba de cultur─â din Her─âstr─âu.

plastic free lifestyle

├Än jur de 180 de persoane au venit ieri pe paji╚Ötea Roabei de Cultur─â din Parcul Her─âstr─âu pentru a afla cum pot renun╚Ťa la plasticul de unic─â folosin╚Ť─â.

Au testat produse care ├«i ajut─â s─â evite ambalajele din plastic, ╚Öi-au confec╚Ťionat past─â de din╚Ťi, deodorant, solu╚Ťie repelent─â ╚Öi produse de cur─â╚Ťenie din ingrediente naturale ╚Öi au participat la o dezbatere cu oameni care tr─âiesc dup─â principii zero-waste. La final, au participat la o cin─â comunitar─â ╚Öi au degustat preparate g─âtite cu alimente vrac inestetice, recuperate de la comercian╚Ťii din pie╚Ťe.

Activit─â╚Ťile au avut loc ├«n cadrul evenimentului Plastic Free Lifestyle. Acesta a fost organizat de publica╚Ťia Green Report ╚Öi de Asocia╚Ťia Green Revolution, pentru a marca finalul campaniei Plastic Free July. At├ót campania, c├ót ╚Öi evenimentul final au fost posibile cu ajutorul sponsorilor: Kaufland, Tupperware, Alternative, Redu si Solaris.

Plastic Free July, punctul de pornire pentru Plastic Free Lifestyle

Ideea de a organiza un eveniment pe tema reducerii consumului de plastic a venit ├«n urma experien╚Ťei din campania Plastic Free July. V─â amintim c─â redactorii Green Report s-au al─âturat acum o lun─â campaniei interna╚Ťionale la care ├«n 2015 au participat peste un milion de oameni din 130 de ╚Ť─âri. Pe toat─â durat─â lunii iulie, au ├«ncercat s─â renun╚Ťe pe c├ót de mult posibil la plasticul de unic─â folosin╚Ť─â. S-au filmat ╚Öi au scris despre ├«ntregul demers ├«ntr-un serial dedicat, pentru a-i inspira ╚Öi pe al╚Ťii.

╚śi au ╚Öi reu╚Öit s─â o fac─â. La invita╚Ťia Green Report, s-au al─âturat ├«n campania Plastic Free July numeroase persoane publice sau activi╚Öti de mediu. Cu to╚Ťii, au ├«ncercat sub o forma sau alta s─â spun─â ÔÇ×nuÔÇŁ plasticului de unic─â folosin╚Ť─â. O parte dintre ace╚Ötia au povestit despre experien╚Ť─â ├«n cadrul dezbaterii din timpul evenimentului Plastic Free Lifestyle.

Dezbaterea, momentul culminant la Plastic Free Lifestyle

Cel mai important moment din timpul evenimentului Plastic Free Lifestyle a fost dezbaterea organizat─â cu o parte dintre sus╚Ťin─âtorii campaniei. Pe scen─â, s-au aflat:

Ace╚Ötia au discutat despre solu╚Ťiile identificate ├«n campanie, despre momentele dificile ╚Öi despre cum putem ac╚Ťiona ├«n continuare. Andreea Raicu a atras aten╚Ťia asupra impactului pe care ├«l au ambalajele de plastic asupra s─ân─ât─â╚Ťii. La cealalt─â extrem─â, Andrei Co╚Öuleanu a povestit despre ce impact a avut asupra propriului corp renun╚Ťarea la alimentele ambalate ├«n plastic, dar ╚Öi despre alternativele identificate. Dan S├ónpetreanu a vorbit despre parteneriatele cu ╚Ť─âranii, prin care reu╚Öe╚Öte s─â procure alimente produse local, neambalate. Ioana T─ânase a venit cu solu╚Ťia pentru cei care nu sunt dispu╚Öi s─â fac─â efortul de a lua alimentele direct de la produc─âtori. Ea a propus cump─ârarea lor din pie╚Ťe, ├«n s─âcule╚Ťii pe care ├«i comercializeaz─â ├«n cadrul proiectului s─âu. De solu╚Ťii similare cu cele propuse de Ioana au beneficiat ╚Öi redactorii Green Report ├«n timpul campaniei, iar despre acestea a vorbit Cosmin Zaharia. Diana C─âlin a ├«mp─ârt─â╚Öit din experien╚Ťa personal─â ╚Öi a povestit despre c├ót este de greu s─â organizezi evenimente zero waste. A completat-o Ioana, care a oferit consultan╚Ť─â ├«n acest sens organizatorilor unui festival, dar ╚Öi Andrei, care va face acela╚Öi lucru anul viitor. Despre importan╚Ťa educa╚Ťiei ├«n tot acest demers a vorbit Simona Maria Pop, care a organizat campania Iulie f─âr─â plastic.

Dezbaterea, interac╚Ťiunea cu publicul ╚Öi prezen╚Ťa ├«n num─âr mare la eveniment au demonstrat un singur lucru: oamenii au nevoie de informare ╚Öi de solu╚Ťii concrete. De aceea, Green Report ├«╚Öi va asuma rolul de a crea o comunitate ╚Öi de a facilita tranzi╚Ťia spre o via╚Ť─â mai sustenabil─â.

Plastic Free Lifestyle ÔÇô comunitatea consumatorilor care refuz─â plasticul de unic─â folosin╚Ť─â

O campanie, un eveniment ╚Öi mult─â implicare din partea cititorilor ╚Öi a publicului la Roaba de cultur─â. Acestea sunt elementele care au condus la ideea de a crea o comunitate ÔÇô comunitatea Plastic Free Lifestyle. Prin intermediul acesteia, redactorii Green Report vor ├«mp─ârt─â╚Öi solu╚Ťiile identificate ╚Öi ├«i vor invita ╚Öi pe al╚Ťii s─â propun─â alternative.

Pentru ├«nceput, am creat o hart─â pe care v─â invit─âm s─â o popula╚Ťi cu magazine de la care putem cump─âra alimente vrac (se completeaz─â cu nume, loca╚Ťie ╚Öi produse comercializate, iar pozele ajut─â ╚Öi ele). ├Än viitor, Green Report inten╚Ťioneaz─â s─â lanseze o provocare de tipul ÔÇô o zi pe s─âpt─âm├ón─â f─âr─â plastic, dar ╚Öi un magazin online cu produse eco. Ve╚Ťi g─âsi ├«n cur├ónd detalii pe site. De asemenea, vom reveni zilele urm─âtoare ╚Öi cu un material video al ├«ntregului eveniment.

Comentarii

comentarii