Polonia va deschide o fabrică de vehicule electrice sub marcă proprie

Companiile energetice de stat din Polonia sunt pregătite să-și pună la comun resursele și să construiască o fabrică de vehicule electrice, deoarece Guvernul de la Varșovia doreşte ca până în 2025, numărul maşinilor electrice aflate în circulaţie să ajungă la 1 milion.

O societate mixtă înființată de companiile poloneze de energie deţinute de stat va finanța majoritatea investiţiilor pentru proiect, cu scopul final de a dezvolta un vehicul electric.

Un purtător de cuvânt al companiei Electromobility Polonia, compania din spatele proiectului, a declarat că mașina care urmează a fi prezentată va fi „adaptată nevoilor clienților polonezi în ceea ce privește prețul, accesoriile și parametrii, dar și atractivă pentru clienții europeni”.

Purtătorul de cuvânt a adăugat că Polonia este „cea mai mare piață internă din Europa fără propriul brand național. Prin urmare, scopul nostru principal este de a crea un producător care să opereze pe piața automobilelor și să vândă motoare electrice sub numele propriu. „

Dat fiind însă stadiul incipient al proiectului fabricii, Electromobility Poland nu a furnizat informaţii despre locul ales pentru construcţia uzinei sau bugetul exact. Cu toate acestea, sursele din industrie sugerează că proiectul va costa aproximativ 1 miliard de euro, potrivit euractiv.com.

Expertul în domeniul, Julia Poliscanova, a declarat pentru Euractiv că anunțul este „o veste bună”, dar a avertizat că producția de maşini electrice este „consumatoare extrem de intensivă de energie, astfel încât trebuie depuse mai multe eforturi în decarbonizarea rețelelor electrice”.

Sursele de energie este într-adevăr o problemă, deoarece țările din Europa de Est încă se bazează în mare măsură pe cărbune, chiar dacă în ultima vreme au făcut pași pentru a-și curăța energia și se îndreaptă spre energia regenerabilă.

Polonia are deja ambiţii impresionante în ceea ce priveşte mobilitatea. Țara găzduiește deja una dintre cele mai mari fabrici de baterii din Europa și există și companii de succes în domeniul autobuzelor electrice.

Strategia sa dă roade, deoarece gigantul german de automobile Mercedes a anunțat în ianuarie că va deschide propria fabrică de baterii în Polonia, adăugând încă o unitate la rețeaua sa globală de producție. Compania-mamă Daimler intenționează să lanseze zece mașini cu motor electric complet până în 2022.

Vehiculele electrice necesită baterii, iar UE a făcut deja pași importanți pentru a pune bazele unei industrii interne, prin lansarea unei Alianțe a bateriilor europene la sfârșitul anului 2017.

Producătorii de automobile din Europa asamblează în prezent acumulatori pentru vehiculele electrice pe care le construiesc pe continent, însă celulele bateriilor în sine sunt în mare parte fabricate în Asia.

Polonia nu este singura țară care dorește să intre în această industrie. În luna februarie, președintele francez Emmanuel Macron a dezvăluit un plan franco-german pentru a construi două fabrici de celule de baterii, investiţiile urmând să totalizeze aproape două miliarde de euro.

Dar bateriile vin cu propriile neajunsuri, deoarece mineralele necesare pentru a le construi provin adesea din zonele de conflict sau din țările mai puțin dezvoltate.

spot_img

Ultimele știri