Poluarea atmosferică trimite România, din nou, în fața Curții de Justiție a UE

Comisia Europeană intensifică măsurile împotriva a 7 state membre, între care și România, care au încălcat normele UE convenite privind limitele de poluare atmosferică și pe cele referitoare la omologarea de tip pentru autovehicule.

Poluarea atmosferică trimite România, din nou, în fața Curții de Justiție a UE

Decizia de a trimite statele membre în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene a fost luată în numele europenilor. Am spus că actuala Comisie este o Comisie care oferă protecție. Decizia noastră este o concretizare a acestei promisiuni. Pe parcursul ultimului deceniu, statele membre trimise astăzi în fața Curții de Justiție au primit suficiente „ultime șanse” pentru a remedia situația. Este convingerea mea că decizia de astăzi va duce la ameliorări pentru cetățeni într-un timp mult mai scurt. Însă doar acțiunea în justiție nu va rezolva problema. De aceea prezentăm sprijinul concret pe care Comisia îl poate acorda autorităților naționale în eforturile lor de a promova un aer mai curat pentru orașele europene”, a declarat comisarul european pentru mediu, Karmenu Vella.

România, dar și alte țări din UE, ar putea fi deferite Curţii Europene de Justiţie din cauza poluării. Sunt vizate maşinile diesel

În plus, Comisia a decis să trimită Franța, Germania, Ungaria Italia, România și Marea Britanie în fața Curții de Justiție a UE pentru nerespectarea valorilor-limită convenite pentru calitatea aerului și pentru neadoptarea măsurilor corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depășire a acestor valori. De asemenea, Comisia a decis să adreseze scrisori suplimentare de punere în întârziere Germaniei, Italiei, Luxemburgului și Marea Britanie din motivul că au ignorat normele UE privind omologarea de tip a vehiculelor.

Vom reuși să combatem poluarea atmosferică urbană numai dacă sectorul automobilelor își aduce contribuția. Viitorul aparține autovehiculelor cu emisii zero. Între timp, respectarea legislației privind emisiile este obligatorie. Constructorii de autovehicule care continuă să ignore legea trebuie să suporte consecințele faptelor lor ilegale”, a adăugat comisarul pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, ElżbietaBieńkowska.

23.000 de români mor anual din cauza aerului poluat

Măsuri de combatere a poluării atmosferice

Măsurile propuse de Comisie se întemeiază pe trei piloni principali: standardele de calitate a aerului; obiectivele naționale privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și standardele de emisie pentru principalele surse de poluare, de exemplu, de la nave și autovehicule, până la sectorul energetic și industrie.

În scopul abordării emisiilor de poluanți atmosferici provenind de la traficul rutier, Comisia va continua să își consolideze colaborarea cu autoritățile naționale, regionale și locale cu privire la o abordare integrată comună a reglementărilor privind accesul vehiculelor urbane în cadrul Agendei urbane a UE.

România somată să se conformeze pentru a evita procedura de infringement privind calitatea aerului

Consolidarea asigurării respectării legislației

Comisia a decis să trimită Franța, Germania și Marev Britanie în fața Curții de Justiție a UE pentru nerespectarea valorilor-limită pentru dioxidul de azot (NO2) și pentru neadoptarea măsurilor corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depășire a acestor valori. Ungaria, Italia și România sunt trimise în fața Curții de Justiție din cauza nivelurilor ridicate persistente de particule în suspensie (particulate matter – PM10). Valorile-limită stabilite în legislația UE privind calitatea aerului înconjurător (Directiva 2008/50/CE) ar fi trebuit atinse în 2010 și, respectiv, 2005.

Aceste măsuri vin în urma Summitului ministerial privind calitatea aerului, convocat de comisarul Vella la 30 ianuarie 2018, ca un ultim efort pentru a găsi soluții la problema gravă a poluării în 9 state membre. Cele 6 state membre în cauză nu au prezentat măsuri credibile, eficace și la timp pentru a reduce poluarea în cadrul limitelor convenite și cât mai curând posibil, așa cum impune legislația UE. Prin urmare, Comisia a decis să treacă la acționarea lor în justiție.

În ceea ce privește Republica Cehă, Slovacia și Spania, măsurile aplicate sau planificate, astfel cum au fost comunicate Comisiei în urma Summitului ministerial privind calitatea aerului, par a fi în măsură să soluționeze în mod adecvat lacunele identificate. Din acest motiv, Comisia va continua să monitorizeze îndeaproape punerea în aplicare a măsurilor respective, precum și eficacitatea lor în remedierea situației cât mai curând posibil.

spot_img

Ultimele știri