Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Poluarea fonica poate fi redusa, dar nu suficient

Zgomotul poate avea mai multe efecte negative asupra sanatatii noastre, precum perturbari ale somnului, vorbirii si o stare generala proasta. Expunerea indelungata la zgomot poate duce chiar la probleme cardiovasculare. Se estimeaza ca mai mut de 100 de milioane de europeni sunt expusi la o poluare fonica din cauza traficului rutier de peste 65 de decibeli, un nivel considerat inacceptabil de catre medici si oameni de stiinta.

Mai multe tari europene au avut ca scop, timp de mai multi ani, o limita a poluarii fonice de 55 de decibeli pe locuinta. Printre masurile de protejare a mediului se numara reducerea expunerii la zgomot, planificarea traficului, bariere si un design special al cladirilor.

Cu toate acestea, nivelul de poluare fonica este cu 10 decibeli mai mare decat limita necesara pentru a proteja mediul de efectele nocive ale zgomotelor. Un obstacol in reducerea zgomotului este sursele nu pot fi controlate, ele provenind de la mai multi factori: producatorul de masini, producatorul de anvelope si proprietarul masinii.

Un grup de cercetatori suedezi au studiat posibilitatile tehnice prin care ar putea fi reduc zgomotul produs de trafic. Ei ai identificat mai multe surse de poluare fonica: zgomotele de propulsie (motor, sistemul de esapament, echipamentul auxiliar si sistemul de transmisie) si zgomotele de deplasare (interactiunea dintre anvelope si drum).

Cercetatorii au concluzionat ca poluarea fonica ar putea fi reduca cu 5 decibeli , folosind tehnologia actuala. Pentru a ajunge la o reducere cu 10 decibeli, este nevoie de mai multe cercetari si imbunatatiri ale anvelopelor si suprafetelor de deplasare.

Acestia au sugerat mai multe masuri care pot fi luate pentru reducerea poluarii fonice, printre care cererea de garantii pentru proprietatile acustice ale suprafetelor de drum sau implementarea la nivel international si in functie de caracteristicile climatice a unui sistem de clasificare acustica a masinilor, anvelopelor si suprafetelor de drum. De asemenea, realizatorii studiului au mai propus limitarea vitezelor si instrumente economice pentru a promova cererea de produse silentioase.

Cercetatorii mai precizeaza ca in tarile nordice, precum Suedia, un obstacol major in reducerea poluarii fonice este folosirea pneurilor cu nituri din cauza carora nu se poate profita de suprafetele silentioase care au fost construite pana acum.

Concluzia studiului este ca exista tehnologie pentru a reduce poluarea fonica, dar ca este nevoie de carcetari mai detaliate si de actiuni politice pentru un progres considerabil

Foto: antivoitures.free.fr

spot_img

Ultimele știri