Premieră mondială: Noua Zeelandă va avea primul remorcher electric de port din lume

in Autoritati, Business, Transport 19 August 2019 69 Views

Orașul australian Auckland va avea în curând primul remorcher electric de port din lume, au anunţat autorităţile, după ce operatorul portului local a căutat să respecte obiectivele privind neutralizarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Porturile din Auckland au ca obiectiv să aibă zero emisii până în 2040 și speră să inspire alte porturi.

În ultimii trei ani, compania s-a luptat să găsească un producător care ar fi dispus să accepte provocarea. Compania olandeză Ship Shipyards va construi remorcherul și urmează să-l livreze în 2021.

”În 2016, ne-am stabilit obiectivul de a avea zero emisii până în 2040. Am stabilit acest obiectiv deoarece recunoaştem că este nevoie de acţiuni urgente privind schimbările climatice şi am vrut să facem parte din soluţie”, a declarat directorul executiv al Ports of Auckland, Tony Gibson, citat într-un comunicat. 

Însă, găsirea unei opţiuni cu zero emisii s-a dovedit o provocare dificilă pentru cel mai mare port comercial din Noua Zeelandă, vizitat de circa 1.600 de vase comerciale pe an. 

“Când am vrut iniţial să cumpărăm un remorcher electric, în 2016, nu exista nimic pe piaţă. Am discutat cu câţiva producători pentru construcţia unui remorcher propulsat de baterii. Ei ne-au spus că visăm. Remorcherele hibride erau posibile, au spus ei, dar nu pe baterii. Nicio şansă ”, a explicat Allan D’Souza, director general de operaţiuni al Ports of Auckland. 

În cele din urmă, ei au convins compania olandeză Damen Shipyards să le construiască un remorcher electric. 

Remorcherul Damen RSD-E Tug 2513 va avea tracţiune de 70 de tone-forţă, la fel ca cea a celui mai puternic remorcher diesel folosit în prezent în port, Hauraki. 

Eficienţa energetică a bateriilor remorcherului electric este de 2.800 kWh – echivalentă cu cea a 70 de autovehicule cu sistem de propulsie electric Nissan Leaf – suficient de puternică pentru a deplasa chiar şi cel mai mare cargobot. 

Potrivit Ports of Auckland, remorcherul electric va avea o autonomie de lucru de circa trei sau patru ore.

Autoritățile nu au dezvăluit costul, dar Gibson a spus că va fi aproximativ dublul celui al unui remorcher diesel, care costă între 8 milioane și 9 milioane dolari.

“Din fericire, costul de exploatare a unui remorcher electric este mai mic, la o treime din costul de funcționare a unui remorcher diesel. Așa că, în timp ce vom plăti mai mult la început, de-a lungul vieții remorcherului, vom economisi în jur de 12 milioane de dolari în costuri de operare. Remorcherul nostru electric este mai ieftin pe termen lung”, a spus el.

Comentarii

comentarii