Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Pro si Contra comertului cu emisii de CO2 din aviatie

Uniunea Europeana va insista asupra planurilor de a include aviatia in sistemul de comert pentru emisiile de gaze cu efect de sera, in ciuda eforturilor Statelor Unite de a descuraja demersul. Emisiile provenite din aviatie a fost problema numarul unu pe agenda intalnirii de saptamana trecuta a Organizatiei Internationale a Aviatiei Civile(ICAO) din Montreal, intalnire care are loc de trei ori pe an.

Statele Unite, care se opun planului Uniunii Europene de a include companiile aeriene straine in schema comertului de emisii, indeamna ICAO sa nu ia nici o decizie in acest sens si sa lase tarile sa decida singure cea mai buna cale de a rezolva problema emisiilor gazelor cu efect de sera a companiilor lor. "Singura cale acceptabila de a rezolva problema emisiilor pentru aviatia international este pe baza acordului mutual", scrie un ziar american, citat de Reuters.

Comisia Europeana, autoarea legii care presupune ca orice zbor in si dinspre cele 27 de state membre sa fie inclus in schema comertului incepand cu 2012, a declarat ca va continua demersurile in acest sens, care sunt conforme cu legea international. " Consimtamantul mutual nu este o optiune pentru noi", a declarat Barbara Helfferich, purtator de cuvant al Comisarului European de Mediu, Stavros Dimas. Ea a mai aratat ca concluziile ICAO in 2001 si 2004, care sustineau stabilirea unui sistem de comert de emisii la nivel global, au ajutat UE sa porneasca demersurile in acest sens. "ICAO se pare ca da inapoi de la deciziile luate anterior, lucru care credem ca le va diminua credibilitatea" a mai spus purtatorul de cuvant.

"Uniunea Europeana trebuie sa fie pregatita sa implementeze singura planul daca ICAO nu va sustine pe deplin planul de comert al emisiilor", a declarat Joao Vieira de la departamentul de Transport si Mediu de la Bruxelles, citat de Reuters.

In industria aviatiei parerile sunt amestecate. Asociatia Aviatiei Europene, care reprezinta companiile mari cum sunt British Airways sau Lufthansa, sunt pentru stabilirea planului dar ar prefera o schema globala, iar Grupul de linii aeriene IATA sustine tot ideea unui plan la nivel global.

Sistemul de comert al Uniunii Europene, care a inceput din anul 2005 pentru marile companii de petrol si energie, stabileste limite pentru emisiile de dioxid de carbon (CO2). Companiile care isi depasesc limitele impuse trebuie sa cumpere permise sau sa plateasca o amenda, iar cele care nu ating nivelul maxim permis de emisii de CO2 pot vinde permisele ramase.

Foto: tjphotography.co.uk

spot_img

Ultimele știri