Produc─âtorii auto amenda╚Ťi cu 30.000 de euro pentru fiecare automobil care nu respect─â noile norme de poluare

in Business, Legislatie, Poluare, Transport 8 December 2017 29 Views

Parlamentul European, Consiliul ╚Öi Comisia European─â au ajuns la un acord politic privind┬ápropunerea Comisiei din ianuarie 2016┬áde revizuire complet─â a normelor care certific─â faptul c─â un autovehicul ├«ndepline╚Öte toate cerin╚Ťele pentru a fi introdus pe pia╚Ť─â ╚Öi a normelor privind verificarea respect─ârii continue de c─âtre produc─âtorii auto a legisla╚Ťiei UE.

Produc─âtorii auto amenda╚Ťi cu 30.000 de euro pentru fiecare automobil

Comisarul pentru pia╚Ťa intern─â, industrie, antreprenoriat ╚Öi IMM-uri, El┼╝bieta┬áBie┼äkowska, a declarat c─â este cunoscut faptul c─â unii produc─âtori de autovehicule nu au respectat legea ╚Öi c─â mul╚Ťi al╚Ťii au profitat de lacunele existente.

Pentru a pune cap─ât acestei situa╚Ťii, vom revizui ├«ntregul sistem (…) ├Än viitor, Comisia va fi ├«n m─âsur─â s─â efectueze verific─âri ale autovehiculelor, s─â solicite retragerea autovehiculelor de pe pia╚Ťa UE ╚Öi s─â impun─â amenzi de p├ón─â la 30.000 euro per autovehicul atunci c├ónd se ├«ncalc─â legeaÔÇŁ, aprecizat comisarul european.

Care sunt elementele de noutate?

Noul regulament men╚Ťine interdic╚Ťia actual─â privind┬ádispozitivele de manipulare┬ápe care autorit─â╚Ťile na╚Ťionale au obliga╚Ťia permanent─â de a o supraveghea ╚Öi de a-i asigura aplicarea, dar face un pas ├«nainte.

├Än viitor, produc─âtorii de autovehicule vor avea obliga╚Ťia s─â ofere acces la protocoalele de software ale autovehiculului. Aceast─â m─âsur─â este str├óns legat─â de pachetul privind emisiile ├«n condi╚Ťii reale de trafic, ceea ce va face foarte dificil─â eludarea cerin╚Ťelor privind emisiile, ╚Öi include o obliga╚Ťie pentru produc─âtori de a-╚Öi face public─â strategia privind reducerea emisiilor, a╚Öa cum se ├«nt├ómpl─â ├«n SUA.

Regulamentul privind omologarea de tip completeaz─â un num─âr de alte ini╚Ťiative importante ale Comisiei pentru o mobilitate curat─â, inclusiv┬ánoile ├«ncerc─âri ├«mbun─ât─â╚Ťite privind emisiile autovehiculelor care au devenit obligatorii la 1 septembrie 2017┬á╚Öi┬ápropunerile de noi obiective pentru emisiile de CO2┬ácu scopul de a contribui la accelerarea trecerii la vehicule cu emisii sc─âzute ╚Öi cu emisii zero.

Sporirea nivelului de calitate ╚Öi a independen╚Ťei procedurilor de omologare de tip ╚Öi de ├«ncercare a autovehiculelor ├«nainte de introducerea lor pe pia╚Ť─â:

Serviciile tehnice vor fi auditate ├«n mod regulat ╚Öi independent, pe baza unor criterii de performan╚Ť─â stricte, pentru a-╚Öi ob╚Ťine ╚Öi men╚Ťine desemnarea de c─âtre statul membru cu privire la ├«ncercarea ╚Öi controlul noilor modele de automobile.

Comisia ╚Öi alte state membre vor putea s─â conteste o desemnare atunci c├ónd descoper─â neconformit─â╚Ťi. Autorit─â╚Ťile na╚Ťionale de omologare de tip vor face obiectul auditurilor Comisiei pentru a se asigura aplicarea ╚Öi respectarea ├«n mod riguros a normelor relevante pe ├«ntreg teritoriul UE.

Propunerea Comisiei de modificare a sistemului de remunerare pentru ca serviciile tehnice s─â nu fie pl─âtite direct de c─âtre produc─âtor nu a fost men╚Ťinut─â.

Sporirea num─ârului de controale ale autovehiculelor care sunt deja pe pia╚Ťa UE:

├Än timp ce actualele norme de omologare de tip vizeaz─â ├«n principal controalele┬áex ante┬áale prototipurilor luate din linia de produc╚Ťie, ├«n viitor, statele membre vor trebui s─â efectueze ├«n mod regulat controale prin sondaj asupra autovehiculelor aflate deja pe pia╚Ť─â ╚Öi s─â pun─â rezultatele la dispozi╚Ťia publicului.

Toate statele membre vor fi capabile de acum ├«ncolo s─â ia imediat m─âsuri de siguran╚Ť─â ├«mpotriva vehiculelor neconforme de pe teritoriul lor f─âr─â s─â a╚Ötepte ca autoritatea care a eliberat omologarea de tip s─â ia m─âsuri, cum se ├«nt├ómpl─â ├«n prezent.

Supraveghere european─â:

├Än viitor, Comisia va efectua controale pe pia╚Ť─â independent de statele membre ╚Öi va avea posibilitatea de a lansa retrageri de pe pia╚Ť─â la nivelul UE. Comisia va avea competen╚Ťa de a contesta desemnarea serviciilor tehnice ╚Öi de a impune sanc╚Ťiuni administrative pentru produc─âtori sau serviciile tehnice de p├ón─â la 30.000 euro per autovehicul neconform.

Comisia va conduce un nou forum privind aplicarea legisla╚Ťiei cu scopul de a asigura o interpretare mai uniform─â a legisla╚Ťiei relevante a UE, o transparen╚Ť─â total─â ├«n leg─âtur─â cu cazurile de neconformitate, precum ╚Öi o supraveghere mai eficace ╚Öi mai coordonat─â a pie╚Ťei de c─âtre statele membre.

Acordul politic preliminar este, în prezent, supus aprobării oficiale a Parlamentului European și a Consiliului. Regulamentul va fi apoi direct aplicabil în toate statele membre și va deveni obligatoriu la 1 septembrie 2020.

Comentarii

comentarii