Producătorii și importatorii de mașini trag un semnal alarmă: Peste 500.000 de mașini vechi au fost înmatriculate anul trecut în România

in Poluare, Slider homepage, Transport 31 January 201821 Views

Numărul autoturismelor rulate înmatriculate în România la sfârșitul anului trecut s-a ridicat la aproximativ 520.000 de unități, cu 72% mai mult comparativ cu 2016, rezultând un un raport între cele rulate și cele noi de 4,9 ori, potrivit datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Peste 500.000 de mașini vechi au fost înmatriculate anul trecut în România

Această situație este cauzată, după cum APIA a semnalat încă din 2016, de eliminarea, de la 1 februarie 2017 a timbrului de mediu. Și mai agravant este faptul că, asistăm la o creștere a înmatriculărilor de autovehicule cu un nivel de poluare ridicat (Euro3 și Euro2), fapt ce va duce, în următorii ani, la deteriorarea calității mediului și efecte negative asupra sănătății populației din marile orașe și la reducerea nivelului de siguranță rutieră”, susțin reprezentanții APIA.

România somată să se conformeze pentru a evita procedura de infringement privind calitatea aerului

Prezentă luni, 29 ianuarie, în comisiile reunite de specialitata din Parlament pentru reconfirmarea în funcție, Grațiela Gavrilescu, ministrul mediului, a declarat că proiectul de înlocuire a timbrului de mediu nu este încă finalizat.

Green Report Shop Transport ECO

 

Cât priveşte timbrul de mediu, spun că, decât să ne grăbim să facem lucruri nu tocmai benefice, mai bine lucrăm cu paşi mai înceţi. Proiectul nu este încă finalizat. Nu ne dorim să punem o nouă penalitate sau o nouă taxă de înmatriculare pentru cei care vor să-şi cumpere o maşină second hand. Ne dorim doar să respirăm un aer mai curat. Vrem să facem o proiect responsabil pentru generaţiile viitoare”, a declarat Gavrilescu, citată de Agerpres.

”Rabla”, programul de mediu care atrage cei mai mulți bani din bugetul AFM și în 2018

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 intră în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

Comentarii

comentarii